Вайблинген, 4.12.2017 г. | Съобщение за пресата на компанията
Д-р Кристиан Фогт е главен дигитален директор в ANDREAS STIHL AG & Co. KG и ръководи новосформирания отдел „Дигитализация“. Заедно с екипа си той ще ускори дигитализацията в STIHL и ще подкрепя други отдели в проектирането, разработването и оптимизирането на дигитални процеси, продукти и бизнес модели. Това ще включва например свързани продукти, софтуерно дефинирани продукти и роботика в областите на горското стопанство, градинарството и озеленяването. „Дигитализацията крие голям потенциал за STIHL по цялата верига на доставки – от производствените процеси, през интелигентните продукти и решения за крайните потребители, до продажбите.“ „Очаквам с нетърпение да се възползвам от този потенциал с колегите си от STIHL и да разработим нови идеи“, обяснява д-р. Кристиан Фогт.
Д-р Фогт (на 40 години) се занимава с дигитализация, интернет на нещата и мобилни комуникации от 14 години. След като учи информационни технологии в Бон и софтуерно инженерство в Лос Анджелис, а след това получава докторска степен в Технологичния институт Карлсруе, той първоначално поема изпълнителни функции в областта на интернет стандартизацията за Ericsson във Финландия, а две години по-късно се мести в Силициевата долина, за да помогне за изграждането на нова изследователска група за Ericsson там. Той става бизнес консултант в McKinsey & Company в Силициевата долина, по време на което консултира фирми в различни клонове на индустрията в областите на бизнеса, продуктите, продажбите и стратегията за дигитализация. Съвсем наскоро той е работил като консултант на свободна практика в Силициевата долина, подкрепяйки стартиращи компании в мащабирането на техните бизнес модели.
За да използва възможностите, предоставяни от дигитализацията, STIHL не само основава изцяло нов отдел, но и реорганизира други отдели. Например, екипът за разработка беше разширен, бяха създадени позиции за „интелигентни решения“ в продуктовия мениджмънт и бяха сформирани agile екипи. Освен това, STIHL инвестира в разширяване на мрежата от контакти и експертния опит, както и в отделяне и сътрудничество със стартиращи компании. Компанията участва например и в програмата за стартиращи компании ACTIVATR, в която служителите на STIHL работят заедно с опитни основатели на стартиращи компании, за да разработват дигитални бизнес идеи. Един пример за това е Freiraum GmbH, която предлага софтуерно решение, което улеснява работата на квалифицираните занаятчии. Освен това, STIHL има дял в израелския стартъп GreenIQ, както и в High-Tech Gründerfonds, най-големият фонд за финансиране на млади технологични компании в Германия.