Вайблинген, 25.04.2017 г. | Съобщение за пресата на компанията
„Приходите на STIHL Group през 2016 г. нараснаха с 6,6% до 3,46 милиарда евро – нов рекорд в годината на 90-годишнината на компанията. „Ако валутните курсове бяха останали на нивото от предходната година, ръстът на приходите всъщност щеше да бъде 9,5 процента“, каза председателят на Изпълнителния съвет на STIHL д-р... Бертрам Кандзиора на пресконференцията за баланса на компанията. „Ускоряваме разработването на нови безжични електрически инструменти и същевременно ще продължим да бъдем водещи в бензиновите технологии.“ STIHL използва възможностите, предлагани от Индустрия 4.0 и дигитализацията, за да увеличи допълнително ползите за клиента. STIHL ще представи нови технологии и свързани продукти през 2018 г. „Тенденцията се насочва към умната градина“, каза д-р. Кандзиора. „В сравнение с миналата година, очаквам още много по-високо търсене през 2017 г. – особено за нашите безжични електроинструменти.“ STIHL планира значителни инвестиции в подкрепа на растежа, особено в своята немска компания майка. „В момента търсим около 100 нови служители, които да заемат позиции в компанията майка, особено в областите на безжичните технологии, електрониката, информационните технологии и свързаните продукти.“
Ръстът на приходите през 2016 г. се дължи на значително по-високите продажби. За пореден път северноамериканският пазар беше най-важният двигател на растежа. Търсенето в Западна Европа също се увеличи значително, отчасти поради успешното пускане на пазара на безжичната захранваща система COMPACT. Руският пазар леко се възстанови. STIHL също постигна значително увеличение на приходите си на немския пазар през последната година. Това развитие продължи и през първото тримесечие на 2017 г. Председателят на Изпълнителния съвет подчерта: „Новите продукти и търсенето, което генерират, значително надминаха очакванията ни, което показва, че качеството на STIHL е високо ценено във всеки ценови и клиентски сегмент.“ Търговските компании на STIHL успяха да спечелят пазарен дял в много страни. „По този начин ние допълнително затвърждаваме конкурентната си позиция“, каза д-р. Кандзиора.
Председателят на Изпълнителния съвет очаква допълнителен скок в растежа през сезон 2019, тъй като STIHL Group ще продава и цялата продуктова линия на производителя на градински електроинструменти VIKING ексклузивно под марката STIHL. „Косачките за трева, които досега се предлагаха само от VIKING и които ще се продават под марката STIHL от 2019 г., са класическият продукт от начално ниво на пазара за градински електроинструменти.“ Интеграцията в една марка – марката STIHL, която е добре позната в световен мащаб – ще ни позволи да направим нашите безжични системи за захранване още по-привлекателни за клиентите.“
Глобалните инвестиции (209 милиона евро) отново надвишиха амортизацията (151 милиона евро). Инвестициите продължиха да бъдат фокусирани най-вече върху производствените и логистични съоръжения на компанията, както и върху разработването на нови продукти. „Коефициентът на собствен капитал на STIHL Group остава висок на 70,5 процента.“ Това е важна основа за независимостта на нашата семейна компания и дългосрочната насоченост на нашата стратегия. Освен това, тази здравословна финансова структура ни позволява да финансираме всички инвестиции от собствените си ликвидни активи“, обясни д-р. Кандзиора. Увеличението на продажбите на бройки доведе и до увеличаване на броя на служителите. Броят на служителите в световната група се е увеличил с 4,7% до 14 920 към края на годината.
През последната фискална година приходите в германската компания майка, ANDREAS STIHL AG & Co. KG, са се увеличили с 2,4%, достигайки един милиард евро за първи път. Експортната квота остава на нивото от предходната година - 88,9 процента. Най-високият ръст на приходите е регистриран в ЕС и Северна Америка. Инвестициите възлизат на общо 70 милиона евро и, както и в предишни години, са по-високи от амортизацията. Инвестиционните средства бяха разпределени главно за строителни проекти, производствени мощности и ИТ дейности. Германската компания майка също ще види силни инвестиции през следващите години. Към края на 2016 г. броят на заетите в компанията майка се е увеличил с 4,3% до 4366. Д-р Кандзиора: „Планираме значително да увеличим персонала в немската компания майка.“ В момента имаме над 100 свободни позиции – предимно за първокласни експерти. Считаме този нарастващ брой служители за инвестиция в успешното дългосрочно развитие на бизнеса. Това набиране на персонал засилва способността ни да растем.“
„STIHL разработи цялостна стратегия за дигитализация“, обясни д-р. Кандзиора. „За нас дигитализацията е средство за създаване на допълнителни ползи за клиентите.“ Това може да е видно в характеристиките на нашите продукти, във взаимодействието с клиентите или в новите бизнес модели.“ Компонентите и подсистемите на Индустрия 4.0 се използват от известно време в световната производствена мрежа на STIHL; интелигентни системи и процеси са свързани помежду си в мрежа по целия свят. Използват се и колаборативни роботи. Д-р Кандзиора: „Ще използваме и нарастващите възможности за по-нататъшна оптимизация на процесите, които предлага дигитализацията.“
В STIHL се изпълняват обширни проекти за разработка, насочени към свързването в мрежа на продуктите, под мотото „Smart Connected“. Днес вече е възможно да се управлява роботизираната косачка VIKING iMow чрез приложение. Новите проекти далеч надхвърлят това, насочвайки се към „умна градина“. Както винаги, фокусът на тези разработки е върху клиента. Например, потребителите на електроинструменти STIHL ще получават информация в реално време на своите смартфони за времето на работа, разхода на енергия или оптималното използване. Възможно е дори централизирано записване на геолокациите на отделни електрически инструменти. Всъщност, възможностите, предлагани от дигитализацията, ще бъдат използвани по-широко не само за самите продукти, но и при обслужването в дилърските центрове. Председателят на Изпълнителния съвет, д-р Кандзиора каза: „Работим усилено върху интелигентни технологии, за да можем да представим на нашите клиенти нови дигитални приложения от STIHL за сезон 2018.“
За да ускори дигиталните проекти и да приведе иновативните бизнес модели към готовност за пазара по-бързо, STIHL участва в програмата ACTIVATR, управлявана от Pioniergeist, компания със седалище в Щутгарт. ACTIVATR обединява опитни основатели на стартиращи компании с иновативно настроен персонал от утвърдени компании. ACTIVATR е предназначен да генерира иновативни идеи, които или ще останат в рамките на STIHL, или ще бъдат самостоятелно активни на пазара в нови стартиращи компании, в които STIHL инвестира. За три месеца интердисциплинарният екип от основатели разработи идеи за два нови бизнес модела. Тези идеи ще бъдат допълнително усъвършенствани през годината, за да могат да бъдат разработени конкретни продукти и услуги. В момента се разработват и други нови идеи.
През януари 2017 г. STIHL Group придоби дял в GreenIQ. Този израелски стартъп е специализиран в разработването и дистрибуцията на мрежови продукти за градински приложения, като напояване и осветление. „Това ще ускори дейностите ни в областта на дигитализацията и свързаните продукти, като например разработването на нашия собствен STIHL Smart Garden Hub“, каза д-р. Кандзиора.
Няколко нови продукта ще бъдат пуснати на пазара тази пролет: Към безжичната система PRO ще бъдат добавени STIHL HSA 94 R за косене и STIHL HSA 94 T за подрязване – и двата са тихи, високопроизводителни професионални безжични тримери за жив плет. Също така ще бъде пусната на пазара професионалната коса STIHL FSA 130 с велосипедна или обвиваща дръжка. Това разширява модулната безжична захранваща система за професионални приложения до повече от 20 електрически инструмента. Гамата от атрактивни ценови безжични електроинструменти в началния сегмент също ще има някои нови попълнения: Ножица за жив плет, тример за трева и духалка, всяка с вградена батерия. От началото на годината бяха пуснати на пазара и други продукти, като например бензиновата ножица за дървета STIHL HT 56 CE от базовия клас.
„Работим усилено и предлагаме все по-широка гама от безжични продукти, като правим това без да правим компромис дори с милиметър с нашите бензинови продукти“, обобщи д-р. Кандзиора. „Новите попълнения тази пролет са доказателство за това.“ Акумулаторната система STIHL COMPACT ще бъде разширена с втора високопроизводителна резачка за поддръжка на зелени площи и прости занаятчийски дейности: Верижният трион STIHL MSA 140 C-BQ. Захранва се от сменяема 36V литиево-йонна батерия, която е съвместима с всички останали електрически инструменти в тази модулна безжична система. Освен верижни триони, системата включва тример за жив плет, косачка за храсти, духалка и косачка за трева.
STIHL пусна на пазара бензиновата верижна резачка STIHL MS 462 CM, предназначена за професионална горска работа в средни и гъсти насаждения. Теглото на двигателя му от само шест килограма го прави най-лекият високопроизводителен трион в своя клас работен обем (70 кубически сантиметра). Оптимизираната система за управление на двигателя M-Tronic и подобрената концепция на двигателя осигуряват на този професионален трион висока мощност и отлично ускорение – „с други думи, повече забавление и производителност по време на работа“, каза д-р. Кандзиора. Още преди да бъде пуснат на пазара, електрическият инструмент направи впечатление на иновативното изложение преди търговския панаир demopark: Експертното жури на demopark присъди на STIHL MS 462 CM сребърен медал за ниското му тегло.
VIKING ще представи и допълнителен продукт към акумулаторната система STIHL COMPACT: Косачката за трева MA 235. С компактните си размери на инструмента, ергономичната си моно-комфортна дръжка, ширината на косене от 33 сантиметра и теглото си от само 14 килограма, MA 235 е идеалният партньор за малки градини с площи до 200 квадратни метра.
Серията STIHL TIMBERSPORTS® ще се проведе в пристанището на Хамбург на 20 май. За Шампионския трофей, осемте най-добри спортисти в света се състезават един срещу друг в четири дисциплини на брадва и трион, в турнир с елиминации. Това състезание изисква не само върхова мускулна сила и техника от спортистите, но и изключително ниво на издръжливост – смята се за най-трудния формат в спортния дърводобив. В деня преди това най-добрите млади спортисти ще се изправят един срещу друг на Световното първенство за новобранци в Хамбург. Международният финал на сезона, Световното първенство по STIHL TIMBERSPORTS®, ще се проведе в Лилехамер, Норвегия, на 3 и 4 ноември.