Вайблинген, 19.09.2017 г. | Съобщение за пресата на компанията
Приходите на STIHL Group през текущата година са се увеличили с 11,9% до 2,7 милиарда евро в периода от януари до август. Ако валутните курсове бяха останали непроменени, растежът щеше да бъде 10,7%. „Ускоряваме курса си на растеж с това двуцифрено увеличение.“ „Постигнахме непропорционално силно увеличение на продажбите на бройки, по-специално на безжични продукти“, обясни председателят на Изпълнителния съвет на STIHL, д-р... Бертрам Канджиора на есенната пресконференция на компанията във Вайблинген. Той подчерта: „Имаме силата да продължим да растем силно и искаме да разширим технологичното си лидерство.“ STIHL в момента не само провежда интензивни изследвания и разработки в областта на безжичните технологии и свързаните продукти, но и иска да постави нови стандарти при продуктите, задвижвани с бензин. „В момента работим върху първия в света верижен трион с електронно контролирано впръскване на гориво“, докладва председателят на Изпълнителния съвет. Други световни новости от корпоративната група включват резачка STIHL TS 440 с вградена спирачка на режещото колело QuickStop и интелигентно свързаната в мрежа роботизирана косачка VIKING iMow TeaM.
Пазарът на САЩ и Западна Европа бяха основните двигатели на растежа на STIHL Group през първите осем месеца на тази година. Това може да се обясни предимно със силното търсене на безжични продукти – както от битови, така и от професионални потребители. „Растежът на продажбите на бройки в сегмента на безжичните устройства е непропорционално висок и е в трицифрен диапазон“, коментира д-р. Кандзиора. „Въпреки това, ние все още сме силни и в бизнеса с бензинови двигатели.“ Наблюдаваме двуцифрен процентен ръст на продажбите тук.“ Руският пазар се стабилизира и се наблюдава значително увеличение на продажбите. Значително увеличение на приходите е постигнато и в Азия. Председателят на Изпълнителния съвет на STIHL обобщи: „След рекордните приходи миналата година, започнахме новия сезон с увереност.“ Очакванията ни всъщност бяха надминати и ние спечелихме пазарен дял в световен мащаб.“ Увеличението на приходите доведе до повече служители. Броят на служителите в групата се е увеличил с 3,6% до 15 222.
Пазарът в Германия също продължи курса си на растеж. Продажбите на продукти на STIHL и VIKING нараснаха значително. „Радваме се да видим възраждането на пазара на верижни триони.“ Бизнесът с безжични електрически инструменти и роботизирани косачки VIKING iMow показа особено динамично развитие. „С поглед към есента на 2017 г. сме уверени, че ще продължим растежа си с нови продукти, атрактивни кампании и продължаването на „Седмиците на супер рязането“ през ноември“, обясни д-р. Кандзиора.
Приходите на немската компания майка, ANDREAS STIHL AG & Co. KG, са се увеличили с 13,4% на годишна база до 760,56 милиона евро. Броят на служителите се е увеличил със 7,8% до 4 583. Към 31 август работната сила е била 3526 във Вайблинген, 304 в Лудвигсбург, 686 в Прюм-Вайнсхайм и 67 във Вихс ам Ранден. Благодарение на силния растеж на компанията, през текущата година 81 временни служители са получили постоянни трудови договори. „Очакваме, че нуждата ни от квалифициран персонал ще се увеличи в хода на дигитализацията и с разработването на нови продукти и бизнес модели“, каза председателят на Изпълнителния съвет. Например, в близко бъдеще в компанията майка ще бъдат запълнени около 170 свободни работни места само в областите на батериите, електрониката, информационните технологии и свързаните продукти.
„За да се възползваме от възможностите, които ни предлага дигитализацията, реорганизираме структурата си. Освен изцяло нов отдел „Дигитализация“, ние например значително разширихме екипа за разработка, създадохме позиции за „интелигентни решения“ в управлението на проекти и сформирахме гъвкави екипи – всичко това с цел разработване на продукти и услуги, които предлагат на нашите клиенти осезаема добавена стойност“, каза д-р. Кандзиора.
VIKING разработва свързани продукти и представи световна премиера на търговския панаир demopark през юни: Екипът на iMowM. Тази концепция за рояк позволява свързването и управлението на до десет роботизирани косачки MI 632 M с едно приложение. „Интелигентен софтуер свързва роботизираните косачки чрез облачна система, за да формира iMow TeaM.“ „За първи път това позволява на потребителите да косят големи площи с трева, като футболни игрища, голф игрища, паркове и зони около открити басейни, използвайки няколко роботизирани косачки едновременно“, обясни д-р. Кандзиора. Умните роботизирани косачки се връщат автоматично към докинг станцията, ако вали или нивото на батерията е ниско.
Освен това, STIHL участва в програмата за стартиращи компании ACTIVATR. В тази програма опитни основатели на стартиращи компании работят в малки екипи с иновативен персонал на STIHL, за да разработват нови дигитални бизнес идеи. „Тази нова форма на сътрудничество вече дава плодове:“ Freiheit GmbH беше основана през юни“, съобщи д-р Kandziora. Стартъп компанията има за цел да предложи на екипи, които често са на терен, лесен начин за сътрудничество и документиране. Разработеното софтуерно решение ще бъде налично в търговската мрежа в края на октомври и ще улесни по-специално търговските предприятия да съхраняват оперативна информация по сигурен и добре структуриран начин на централно място. Това позволява бързото и целенасочено извличане на важна информация, дори докато сте в движение.
Освен това STIHL инвестира в разширяването на мрежите и експертния опит. През май компанията инвестира в High-Tech Gründerfonds (HTGF), който е най-големият фонд за начално финансиране на млади технологични компании в Германия. Фондът е широкообхватен по отношение на секторите, които обхваща – от роботиката и интернет на нещата до енергийни въпроси, медицински технологии и биотехнологии, химия, софтуер и платформи за електронна търговия. „Нашата инвестиция ни дава представа за развитието и тенденциите в стартиращата сцена и можем да подкрепим млади, иновативни компании.“ „Нещо повече, това означава, че имаме възможност да започнем сътрудничество със стартиращи компании“, обясни председателят на Изпълнителния съвет.
От 2019 г. нататък цялата продуктова гама VIKING ще се разпространява под марката STIHL. Д-р Кандзиора: „Ако погледнем широкото продуктово портфолио и количеството на отделните компоненти и резервни части, бързо става ясно, че ребрандирането е мащабна задача.“ Следователно ще завършим смяната на марката стъпка по стъпка и постепенно ще пренасочим продуктовата гама към STIHL.“ Започва с гамата безжични косачки за трева VIKING, която ще бъде изцяло достъпна под марката STIHL още от сезон 2018. „Батериите в косачките за трева са съвместими с продукти от безжичните системи STIHL COMPACT и PRO.“ „Това означава, че смяната на марката ускорява цялостния ни растеж в безжичните продукти“, обясни председателят на Изпълнителния съвет.
Компанията очаква смяната на марката да доведе до значително увеличение на продажбите и приходите, което също така ще укрепи допълнително завода на VIKING в Лангкампфен в Австрия. „Лангкампфен ще продължи да бъде съставна част от световната производствена мрежа на STIHL и ще играе важна роля като монтажен завод“, подчерта председателят на Изпълнителния съвет на STIHL. Като център за върхови постижения в областта на градинските електроинструменти с насочване от земята, заводът ще произвежда и разработва продукти съвместно с компанията майка. Д-р Кандзиора: „Вече очертаваме пътя за по-голям растеж и затова ще разширим обекта в Лангкампфен.“ Церемонията по първа копка на разширението на сградата в Австрия ще се състои на 29 септември.
Други нови продукти на STIHL и VIKING за битови и професионални потребители
Световното първенство по серията STIHL TIMBERSPORTS® се завръща в Лилехамер: Международният финал на сезона във висшия клас по дървосекачески спортове ще се проведе в зала „Хаконс“ на 3 и 4 ноември. Повече от 100 спортисти от над 20 държави ще се състезават в отборните и индивидуалните дисциплини, надявайки се да бъдат коронясани за най-добрите от най-добрите. Настоящият световен шампион в индивидуалните дисциплини е изключителният новозеландски атлет Джейсън Уайнярд, докато „Чоперу“ от Австралия ще защитават титлата си в отборните дисциплини. Германия ще бъде представена в индивидуалното състезание от Роберт Ебнер от Баден-Вюртемберг.