Вайблинген, 26.01.2017 г. | Съобщение за пресата на компанията
От 2019 г. STIHL Group ще предлага на пазара цялата продуктова линия на производителя на градински инструменти VIKING изключително под марката STIHL. Преходът позволява на компанията да концентрира всички продажбени и маркетингови дейности върху една марка. Председателят на Изпълнителния съвет на STIHL д-р Бертрам Кандзиора оправда тази стъпка, казвайки: „Ще можем по-ефективно да използваме съществуващия потенциал за продажби и приходи от настоящата продуктова линия VIKING под по-известната световна марка STIHL – и да го правим в международен план.“ За разлика от глобалния играч STIHL, VIKING в момента се концентрира върху европейския пазар. Смяната на марката открива перспектива за световни продажби на продуктовата линия VIKING в средносрочен план.
Тъй като двете премиум марки имат продуктови портфолиа, които се допълват взаимно, цялостната продуктова линия остава непроменена и ще бъде развивана, за да отговори на нуждите на клиентите в бъдеще. „Чрез интегрирането на двете продуктови линии в една марка, ние създаваме по-лесна ориентация и по-голяма прозрачност за обслужващите дилъри и клиенти.“ „Освен това, ние разширяваме и портфолиото от експертиза на марката STIHL“, подчерта Норберт Пик, член на Изпълнителния съвет, отговарящ за маркетинга и продажбите. „Ноу-хауто, експертизата в разработването и иновативната сила ще бъдат подобрени в компанията, а клиентите в крайна сметка ще се възползват от това – под формата на нови продукти и функции“, каза Пик.
Предстоящата смяна на марката е стратегическо решение, взето с дългосрочна перспектива. „Има достатъчно време между сега и датата на стартиране през 2019 г., за да се осигури внимателно внедряване“, каза д-р. Кандзиора. Групата STIHL гарантира, че разпоредбите за продуктите на VIKING относно гаранции, части и сервиз ще продължат да се прилагат без никакви промени. Председателят на Изпълнителния съвет д-р Бертрам Кандзиора обясни: „Нашите клиенти могат да продължат да разчитат на доказани дилърски услуги за закупените от тях електрически инструменти VIKING.“
През 2008 г. STIHL Group реорганизира продуктовите линии на марките STIHL и VIKING и предложи всички ръчни електрически инструменти VIKING под марката STIHL. Резултатът беше значително увеличение на продажбите на бройки в тези продуктови групи.
VIKING е водещ производител на висококачествени градински електроинструменти, който е част от STIHL Group от 1992 г. Продуктовото портфолио на тази премиум марка включва косачки за трева, роботизирани косачки, косачки с райдер, скарификатори, градински дробилки и мотофрези. Те се продават чрез специализирани сервизни търговци. VIKING GmbH, със седалище в Лангкампфен, Австрия, вече е важен производствен завод за акумулаторни продукти на STIHL. VIKING наема 450 служители. „С тази промяна в марката ние очертаваме пътя за по-нататъшен глобален растеж на STIHL Group.“ Обектът Лангкампфен също ще се възползва от това. „Не само ще бъдат запазени всички работни места, но и работната сила ще бъде допълнително разширена“, обясни управляващият директор на VIKING д-р. Петер Претч и председателят на Изпълнителния съвет на STIHL д-р Бертрам Кандзиора.