Вайблинген, 17.09.2019 г. | Съобщение за пресата на компанията

Групата STIHL увеличава приходите си

  • Предизвикателства: Времето, глобалната политика и променящите се изисквания на клиентите
  • STIHL инвестира в трансформация и укрепва онлайн бизнеса
  • Пълна газ за бензин и батерии: STIHL представя множество нови продукти

Групата STIHL постигна приходи от 2,8 милиарда евро в периода от януари до август 2019 г. Това съответства на ръст от 6,1% в сравнение със същия период на предходната година. Ако се изключат ефектите от колебанията във валутните курсове, растежът щеше да бъде 4,8%. „Увеличението е резултат главно от по-силното търсене на по-скъпи продукти.“ Общите продажби на бройки се развиваха по-слабо динамично. „Въпреки това успяхме да увеличим пазарния си дял в бензиновия сегмент“, обясни председателят на Изпълнителния съвет на STIHL д-р... Бертрам Кандзиора на пресконференцията на компанията на 17 септември.

Продажбите на безжични електрически инструменти отбелязаха двуцифрен ръст, докато търсенето на бензинови продукти леко намаля. „Въпреки че не правим компромис нито с милиметър с разработването на бензинови електроинструменти, едновременно с това ускоряваме работата си по безжични продукти“, подчерта д-р. Бертрам Кандзиора. Бизнесът беше пагубно засегнат от неблагоприятните метеорологични условия през изминалата година, като някои ключови региони преживяха изключително високи температури и много малко валежи, както и от трудната световна икономическа ситуация и търговските бариери. „Много дилъри все още бяха напълно заредени от предходната година.“ „Поради това поръчките за тази година бяха доста умерени“, каза председателят на Изпълнителния съвет.

Продажбите на бройки в световен мащаб се повишиха леко

„Като цяло, през първата половина на годината постигнахме само леко увеличение на продажбите на бройки поради трудните рамкови условия.“ Отслабващата световна икономика, нарастващите търговски ограничения и все още неясните регулации за Брекзит не са особено полезни за нашия бизнес. „Въпреки това, има някои отклонения от това на отделните пазари“, съобщи д-р. Кандзиора. Западна Европа, както и Източна Европа без Русия, отбелязаха положителен растеж. Тук продажбите на безжични продукти бяха особено значителни, въпреки че бензиновите продукти също допринесоха за това развитие. По-ниските продажби в Русия се дължат главно на високите нива на запасите от предходната година. Това се дължи на сухото лято на 2018 г., както и на продължаващата слаба покупателна способност. Продажбите на бройки на северноамериканския пазар бяха малко над нивото от предходната година. За STIHL Group Африка е развиващ се пазар с дългосрочни перспективи – но в момента той е на много ниско ниво в абсолютни стойности. Компанията възнамерява да засили допълнително дейността си по продажбите в Латинска Америка. През 2020 г. STIHL откри собствена търговска компания в Перу. Към 31 август 2019 г. броят на служителите на STIHL по целия свят е общо 16 823.

Приходите на германския пазар са по-високи от миналата година

Въпреки продължаващите последици от сушата през 2018 г., STIHL регистрира по-високи приходи на германския пазар през първите осем месеца на тази година в сравнение със същия период на миналата година. „Окуражаващо е да се види ръст в продажбите на безжични електрически инструменти и бензинови верижни триони.“ Продажбите на роботизирани косачки и водоструйки STIHL iMOW също се увеличиха. „С поглед към есента, ние сме уверени в по-нататъшен растеж, ако метеорологичните условия са в наша полза и с подкрепата на атрактивни рекламни кампании“, обясни д-р. Кандзиора. Германският пазар се снабдява от търговската компания STIHL в Дибург, Хесен, която отбеляза своята 50-годишнина през август. Компанията се разраства бързо през последните няколко години: Приходите на STIHL Dieburg са се увеличили с 60 процента след последното разширение на логистичния ѝ център през 2009 г. В светлината на този продължаващ растеж и нарастващите изисквания на немския пазар, STIHL инвестира над 25 милиона евро в разширяване на обекта и изграждане на нова логистична сграда, която се очаква да започне работа в края на 2020 г.

Приходите и заетостта в немската компания майка се увеличават

Приходите на немската компания майка, ANDREAS STIHL AG & Co. KG, се увеличиха с 2% до 816 милиона евро. Броят на служителите се е увеличил с 1,5 процента. Към 31 август 2019 г. компанията майка е наемала 5 032 души. От тях 3564 работят във Вайблинген, 381 във Фелбах, 258 в Лудвигсбург, 757 във Вайнсхайм и 72 във Вихс ам Ранден. „Нашите служители са в основата на успеха на нашия бизнес.“ „Ето защо инвестираме сериозно в доброволни придобивки за служителите ни, както и в обучение и допълнително обучение в компанията майка“, каза д-р. Кандзиора. През 2019 г. компанията увеличи броя на стажантите от 187 на 210. STIHL също така разшири програмата си за двойно обучение, за да включи новите предмети „Компютърни науки“ и „Дигитален бизнес мениджмънт“.

Дългосрочен растеж, но предпазлив оптимизъм в краткосрочен план

По отношение на бизнес перспективите, д-р Кандзиора обобщи: „В нашето стратегическо планиране ние предполагаме по-нататъшен растеж в дългосрочен план.“ В контекста на нарастващата конкуренция, отслабващата световна икономика и глобалните търговски конфликти, ние сме само предпазливо оптимистични, особено по отношение на краткосрочните перспективи. В Германия STIHL търси да наеме квалифицирани работници в областите на електротехниката и телекомуникациите, информационните технологии, разработването на софтуер/хардуер, разработването на батерии и продукти, както и информационните технологии. В момента компанията майка има около 350 свободни работни места. Що се отнася до производството, компанията не очаква да наеме нов персонал в тази област в Германия тази година.

STIHL инвестира в трансформация, за да оптимизира ползите за клиентите

Дигиталната трансформация, нарастващото значение на безжичните продукти и новите изисквания на клиентите за онлайн търговия на дребно са актуални проблеми за много компании. Индустрията за моторизирани градински и горски инструменти също преминава през период на драматични промени. Д-р Кандзиора: „Подготвихме се за тази трансформация със значителни инвестиции в обучение на персонала, както и в безжични технологии, електроника и роботика.“ Ще продължим да развиваме тази стратегия и да я оптимизираме. STIHL планира да приложи и редица мерки по отношение на политиката за продажби и продукти. От следващата пролет например компанията ще предложи на своите клиенти на немския пазар удобен онлайн магазин за поръчка на продукти на уебсайта си www.stihl.de. Дилърите ще продължат да бъдат лични лица за контакт с клиентите и ще предоставят съвети, инструкции и обслужване. „В допълнение към това, ще оптимизираме допълнително продуктите, процесите и сервизното обслужване на STIHL, за да бъдем подготвени за предизвикателствата, породени от променящите се рамкови условия“, каза председателят на Изпълнителния съвет на STIHL.

Многобройни нови продукти в сегментите на акумулаторните и бензиновите инструменти

„За да отговорим възможно най-добре на многопластовите нужди на нашите клиенти, ще продължим да се концентрираме върху портфолио от бензинови и акумулаторни инструменти“, обясни д-р. Кандзиора. „Въпреки че не правим компромис нито с милиметър в разработването на бензинови електроинструменти, едновременно с това ускоряваме работата си по безжични продукти.“ Няколко нови продукта бяха представени на пресконференцията на STIHL, която се проведе като част от Международния медиен ден на STIHL:

  • Три мощни модела бяха добавени към гамата духалки STIHL. **STIHL BR 800 CE** с мощност на духане от 41 нютона и по-мощен 4-MIX двигател с мощност 3,2 kW е новият флагман в гамата бензинови духалки STIHL. Иновативният страничен стартер позволява лесното рестартиране на електрическия инструмент след кратка пауза, без да се налага да го оставяте. Професионалният духач е изключително подходящ за озеленители и почистване от местните власти. Сегментът на безжичните машини е разширен с въвеждането на две ръчни духалки, **STIHL BGA 200** и **STIHL BGA 86**. Те са тихи по време на работа и могат да се използват без ограничения дори в места, чувствителни към шум. STIHL BGA 200 с мощност на духане от 21 нютона е подходящ за почистване на големи площи и ще бъде наличен от май 2020 г. STIHL BGA 86 с 15 нютона сила на духане е до 50 процента по-мощен от BGA 85 и ще бъде наличен от февруари 2020 г.
  • Захранваният с батерии градински нож STIHL GTA 26 е иновативен, универсален инструмент за рязане за собственици на градини и ще бъде наличен от ноември 2019 г. Дължината на шината от 10 см я прави идеална за подрязване на малки клони, както и за рязане на дървени стълбове и греди. Инструментът се захранва от сменяема акумулаторна батерия 10,8 V и е част от новата безжична система STIHL AS за поддръжка на домашни площи и градини. В същата система е и новата акумулаторна ножица за храсти и трева **STIHL HSA 26**, която ще бъде на пазара през февруари 2020 г.
  • Новата **STIHL MSA 220 CB** е най-мощната резачка в акумулаторното портфолио на STIHL и вече е налична за поръчка. С висока скорост на веригата за бързо изпълнение на работата, той е особено подходящ за поддръжка на гори, строителство с дървесина, както и за сечене и обработка на по-тънка дървесина. Третото поколение на бензиновия трион STIHL MS 261 CM ще бъде налично от началото на 2020 г. и предлага 20 процента по-голям капацитет на рязане с намалено тегло. След цялостно актуализиране на модела, машината разполага с оптимизиран двигател, както и с нова режеща приставка.
  • Роботизираните косачки STIHL iMOW от серия 4 и 6 станаха още по-интелигентни и вече могат да се управляват с приложението iMOW чрез смарт часовник. Друга нова функция е възможността да използвате системата innogy Smart-Home за интегриране на iMOW във вашата интелигентна технология за домашен контрол. В бъдеще ще бъде възможно и удобно гласово управление с Amazon Alexa.
  • STIHL RMA 765 V е професионална косачка за трева с батерии за клиенти в градинарски и озеленителни фирми, както и за местните власти. Здравата косачка, която ще бъде налична от сезон 2020, е с издръжлив корпус от лят алуминий с полимерна вложка и ширина на косене от 63 сантиметра.
  • Косачката STIHL RG, предлагана от септември 2019 г., предоставя на работниците по поддръжка на зелени площи, екипите по поддръжка на магистрали и озеленителите нов инструмент за премахване на плевели с ниско въртене с почистващи триони. Режещият инструмент се предлага като допълнителна приставка и, за разлика от въртящите се корди за косене и металните инструменти, използва две осцилиращи остриета, които се въртят в противоположни посоки. Това означава намален риск от повреди по имущество от разхвърляни камъни и чакъл.

Магазинът на марката STIHL ще бъде въведен в още страни

„STIHL е една от онези марки, които ентусиазират хората и вдъхновяват емоции по целия свят. „STIHL създаде нов фирмен магазин, за да засили тази връзка“, обясни председателят на Изпълнителния съвет на STIHL. В седемте колекции – Heritage, Home, Urban, Wild Kids, Nature, Timbersports Fan и STIHL Fan – клиентите и феновете ще намерят индивидуално проектирани текстилни изделия, дървени играчки, исторически модели и колекционерски предмети. По принцип нито един от артикулите не е готов, а е създаден специално за магазина на марката STIHL. Артикулите се предлагат от оторизирани търговци, а също и онлайн на www.stihl- markenshop.de. Преди това достъпно само в Германия и Австрия, сега наличността е разширена и за други страни.

Световно първенство по STIHL TIMBERSPORTS® 2019 в Прага за първи път

Световният елит от серията STIHL TIMBERSPORTS® ще се събере в чешката столица Прага на 1 и 2 ноември, за да се състезава в международния финал на серията по екстремни спортове за титлите на световния шампион за 2019 г. Настоящите световни шампиони в отборното и индивидуалното класиране от Австралия ще се борят да запазят челните си позиции и да ги защитят срещу силната конкуренция от Европа и чужбина. Чешката столица Прага ще бъде домакин на Световното първенство по STIHL TIMBERSPORTS® за първи път през 2019 г., в необикновеното и внушително място на историческия Индустриален дворец.

Вашият контакт за пресата

Може да се интересувате и от