Вайблинген, 17.09.2019 г. | Съобщение за пресата на компанията
Групата STIHL постигна приходи от 2,8 милиарда евро в периода от януари до август 2019 г. Това съответства на ръст от 6,1% в сравнение със същия период на предходната година. Ако се изключат ефектите от колебанията във валутните курсове, растежът щеше да бъде 4,8%. „Увеличението е резултат главно от по-силното търсене на по-скъпи продукти.“ Общите продажби на бройки се развиваха по-слабо динамично. „Въпреки това успяхме да увеличим пазарния си дял в бензиновия сегмент“, обясни председателят на Изпълнителния съвет на STIHL д-р... Бертрам Кандзиора на пресконференцията на компанията на 17 септември.
Продажбите на безжични електрически инструменти отбелязаха двуцифрен ръст, докато търсенето на бензинови продукти леко намаля. „Въпреки че не правим компромис нито с милиметър с разработването на бензинови електроинструменти, едновременно с това ускоряваме работата си по безжични продукти“, подчерта д-р. Бертрам Кандзиора. Бизнесът беше пагубно засегнат от неблагоприятните метеорологични условия през изминалата година, като някои ключови региони преживяха изключително високи температури и много малко валежи, както и от трудната световна икономическа ситуация и търговските бариери. „Много дилъри все още бяха напълно заредени от предходната година.“ „Поради това поръчките за тази година бяха доста умерени“, каза председателят на Изпълнителния съвет.
„Като цяло, през първата половина на годината постигнахме само леко увеличение на продажбите на бройки поради трудните рамкови условия.“ Отслабващата световна икономика, нарастващите търговски ограничения и все още неясните регулации за Брекзит не са особено полезни за нашия бизнес. „Въпреки това, има някои отклонения от това на отделните пазари“, съобщи д-р. Кандзиора. Западна Европа, както и Източна Европа без Русия, отбелязаха положителен растеж. Тук продажбите на безжични продукти бяха особено значителни, въпреки че бензиновите продукти също допринесоха за това развитие. По-ниските продажби в Русия се дължат главно на високите нива на запасите от предходната година. Това се дължи на сухото лято на 2018 г., както и на продължаващата слаба покупателна способност. Продажбите на бройки на северноамериканския пазар бяха малко над нивото от предходната година. За STIHL Group Африка е развиващ се пазар с дългосрочни перспективи – но в момента той е на много ниско ниво в абсолютни стойности. Компанията възнамерява да засили допълнително дейността си по продажбите в Латинска Америка. През 2020 г. STIHL откри собствена търговска компания в Перу. Към 31 август 2019 г. броят на служителите на STIHL по целия свят е общо 16 823.
Въпреки продължаващите последици от сушата през 2018 г., STIHL регистрира по-високи приходи на германския пазар през първите осем месеца на тази година в сравнение със същия период на миналата година. „Окуражаващо е да се види ръст в продажбите на безжични електрически инструменти и бензинови верижни триони.“ Продажбите на роботизирани косачки и водоструйки STIHL iMOW също се увеличиха. „С поглед към есента, ние сме уверени в по-нататъшен растеж, ако метеорологичните условия са в наша полза и с подкрепата на атрактивни рекламни кампании“, обясни д-р. Кандзиора. Германският пазар се снабдява от търговската компания STIHL в Дибург, Хесен, която отбеляза своята 50-годишнина през август. Компанията се разраства бързо през последните няколко години: Приходите на STIHL Dieburg са се увеличили с 60 процента след последното разширение на логистичния ѝ център през 2009 г. В светлината на този продължаващ растеж и нарастващите изисквания на немския пазар, STIHL инвестира над 25 милиона евро в разширяване на обекта и изграждане на нова логистична сграда, която се очаква да започне работа в края на 2020 г.
Приходите на немската компания майка, ANDREAS STIHL AG & Co. KG, се увеличиха с 2% до 816 милиона евро. Броят на служителите се е увеличил с 1,5 процента. Към 31 август 2019 г. компанията майка е наемала 5 032 души. От тях 3564 работят във Вайблинген, 381 във Фелбах, 258 в Лудвигсбург, 757 във Вайнсхайм и 72 във Вихс ам Ранден. „Нашите служители са в основата на успеха на нашия бизнес.“ „Ето защо инвестираме сериозно в доброволни придобивки за служителите ни, както и в обучение и допълнително обучение в компанията майка“, каза д-р. Кандзиора. През 2019 г. компанията увеличи броя на стажантите от 187 на 210. STIHL също така разшири програмата си за двойно обучение, за да включи новите предмети „Компютърни науки“ и „Дигитален бизнес мениджмънт“.
По отношение на бизнес перспективите, д-р Кандзиора обобщи: „В нашето стратегическо планиране ние предполагаме по-нататъшен растеж в дългосрочен план.“ В контекста на нарастващата конкуренция, отслабващата световна икономика и глобалните търговски конфликти, ние сме само предпазливо оптимистични, особено по отношение на краткосрочните перспективи. В Германия STIHL търси да наеме квалифицирани работници в областите на електротехниката и телекомуникациите, информационните технологии, разработването на софтуер/хардуер, разработването на батерии и продукти, както и информационните технологии. В момента компанията майка има около 350 свободни работни места. Що се отнася до производството, компанията не очаква да наеме нов персонал в тази област в Германия тази година.
Дигиталната трансформация, нарастващото значение на безжичните продукти и новите изисквания на клиентите за онлайн търговия на дребно са актуални проблеми за много компании. Индустрията за моторизирани градински и горски инструменти също преминава през период на драматични промени. Д-р Кандзиора: „Подготвихме се за тази трансформация със значителни инвестиции в обучение на персонала, както и в безжични технологии, електроника и роботика.“ Ще продължим да развиваме тази стратегия и да я оптимизираме. STIHL планира да приложи и редица мерки по отношение на политиката за продажби и продукти. От следващата пролет например компанията ще предложи на своите клиенти на немския пазар удобен онлайн магазин за поръчка на продукти на уебсайта си www.stihl.de. Дилърите ще продължат да бъдат лични лица за контакт с клиентите и ще предоставят съвети, инструкции и обслужване. „В допълнение към това, ще оптимизираме допълнително продуктите, процесите и сервизното обслужване на STIHL, за да бъдем подготвени за предизвикателствата, породени от променящите се рамкови условия“, каза председателят на Изпълнителния съвет на STIHL.
„За да отговорим възможно най-добре на многопластовите нужди на нашите клиенти, ще продължим да се концентрираме върху портфолио от бензинови и акумулаторни инструменти“, обясни д-р. Кандзиора. „Въпреки че не правим компромис нито с милиметър в разработването на бензинови електроинструменти, едновременно с това ускоряваме работата си по безжични продукти.“ Няколко нови продукта бяха представени на пресконференцията на STIHL, която се проведе като част от Международния медиен ден на STIHL:
„STIHL е една от онези марки, които ентусиазират хората и вдъхновяват емоции по целия свят. „STIHL създаде нов фирмен магазин, за да засили тази връзка“, обясни председателят на Изпълнителния съвет на STIHL. В седемте колекции – Heritage, Home, Urban, Wild Kids, Nature, Timbersports Fan и STIHL Fan – клиентите и феновете ще намерят индивидуално проектирани текстилни изделия, дървени играчки, исторически модели и колекционерски предмети. По принцип нито един от артикулите не е готов, а е създаден специално за магазина на марката STIHL. Артикулите се предлагат от оторизирани търговци, а също и онлайн на www.stihl- markenshop.de. Преди това достъпно само в Германия и Австрия, сега наличността е разширена и за други страни.
Световният елит от серията STIHL TIMBERSPORTS® ще се събере в чешката столица Прага на 1 и 2 ноември, за да се състезава в международния финал на серията по екстремни спортове за титлите на световния шампион за 2019 г. Настоящите световни шампиони в отборното и индивидуалното класиране от Австралия ще се борят да запазят челните си позиции и да ги защитят срещу силната конкуренция от Европа и чужбина. Чешката столица Прага ще бъде домакин на Световното първенство по STIHL TIMBERSPORTS® за първи път през 2019 г., в необикновеното и внушително място на историческия Индустриален дворец.