Вайблинген, 28.4.2020 г. | Съобщение за пресата на компанията
Групата STIHL постигна приходи от 3,93 милиарда евро през фискалната 2019 година. Това представлява увеличение с 4% спрямо предходната година (3,78 милиарда евро). Ако се изключат ефектите от валутните курсове, ръстът на приходите би бил около 2,7%. Председателят на Изпълнителния съвет на STIHL д-р Бертрам Кандзиора обясни на годишната пресконференция на компанията: „Въпреки многобройните предизвикателства през изминалата година, успяхме да регистрираме увеличение на приходите в Групата.“ В същото време, спираловидните търговски конфликти, отслабващата световна икономика и неблагоприятните метеорологични условия оставиха своя отпечатък.“ Освен това се наблюдава нарастваща тенденция за замяна на бензиновите продукти с продукти с безжични батерии. Докато продажбите на батерии се увеличиха, търсенето на бензинови продукти намаля. Като цяло, продажбите останаха стабилни. Първото тримесечие на тази година вече беше пагубно повлияно от разпространението на COVID-19 в световен мащаб. „След много добрите януари и февруари, първото тримесечие беше на нивото на миналогодишния резултат.“ Тъй като дилърските центрове бяха затворени в редица страни, предполагаме, че ще има забележим спад през второто тримесечие. „Но ние оставаме оптимисти за средносрочен план“, каза председателят на Изпълнителния съвет на STIHL. „Като семейна компания, ние носим значителна отговорност към нашите служители по време на кризата с коронавируса.“ Това означава, че се стремим да осигурим работни места и, доколкото е възможно, да продължим да управляваме производствените линии и да снабдяваме нашите дилъри – естествено в тясно сътрудничество със здравните власти и при спазване на строги и регулаторни защитни мерки в заводите. „В края на краищата, ние също така носим отговорност към нашите над 53 000 обслужващи дилъри и милиони клиенти“, каза д-р. Кандзиора.
През 2019 г. отделните пазари представиха много разнообразна картина. Продажбите се развиха благоприятно в Западна и Източна Европа, с изключение на Русия. Северна Америка, която е двигател на растежа на STIHL Group в продължение на много години, отбеляза лек спад. Тази тенденция се дължи предимно на студеното и влажно време в началото на градинарския сезон. В Азия компанията постигна леко увеличение на продажбите на бройки. Индия в частност се разви много благоприятно и показа двуцифрен растеж. Продажбите на бройки в Африка, където компанията има дъщерно дружество в Южна Африка, а от 2017 г. и второ дъщерно дружество в Кения, са на същото ниво като предходната година. „Миналата година допълнително разширихме дилърската мрежа на STIHL.“ „Клиентите вече могат да се обърнат към над 53 000 сервизни дилъри по целия свят, за да закупят продукти на STIHL и да получат надеждни професионални съвети и технически услуги“, каза д-р. Кандзиора.
Броят на служителите в групата е намалял с 2,3% в сравнение със същия период на предходната година. Към 31 декември 2019 г. STIHL е наемала общо 16 722 души.
Немската компания майка, ANDREAS STIHL AG & Co. KG, постигна умерено увеличение на приходите през 2019 г. с 0,8% до 1,21 милиарда евро (предходната година: 1,2 милиарда евро). Промяната в продуктовия микс също допринесе за това. През изминалата година например бяха продадени повече продукти с по-висока стойност, отколкото през предходната година. От друга страна, продажбите на бройки намаляха за компанията майка. „Въпреки това, семейната компания STIHL продължава да заема силна позиция в Германия“, каза д-р. Кандзиора. Инвестициите през 2019 г. възлизат на 134 милиона евро (предходната година: 124 милиона евро). Основната част от инвестициите беше насочена към разширяването на логистичния център в Лудвигсбург, добавянето на етажи към производствения логистичен център във Вайблинген-Нойщат, както и модернизирането на централата на компанията основател и изграждането на STIHL Brand World във Вайблинген.
Работната сила на ANDREAS STIHL AG & Co. KG се е увеличила с 1,9% в сравнение с отчетната дата на предходната година. Към 31 декември 2019 г. в компанията майка са работили 5 090 души. От този общ брой 3626 са били заети във Вайблинген, 247 в Лудвигсбург, 395 във Фелбах, 755 във Вайнсхайм и 67 във Вихс ам Ранден.
Първото тримесечие на текущата година беше силно засегнато от световните мерки за овладяване на пандемията от коронавирус. STIHL започна годината с увеличени продажби и приходи, но разпространението на коронавируса оказа негативно влияние върху бизнеса от март нататък. STIHL очаква да има общ спад в продажбите на бройки през 2020 г. Въпреки това, поради много динамичната ситуация, ефектите от мерките за борба с пандемията все още не са предвидими със сигурност. „Благодарение на високата ни степен на гъвкавост, можем да реагираме бързо на промените на пазарите.“ „Оставаме оптимисти в средносрочен и дългосрочен план“, каза д-р. Кандзиора. След като кризата с коронавируса отмине, STIHL очаква пазарите отново да наберат инерция и продажбите на бройки да се увеличат. „Въпреки това сме изправени пред редица предизвикателства, с които трябва да се справим: Освен че продължаваме бизнес операциите, въпреки значителните ограничения, които засягат производството и продажбите по време на пандемията, трябва да се справим с нарастващите нива на конкуренция в сегмента на батериите. Освен това, през 2020 г. може да се очакват слаби глобални икономически условия. За да се справим с тези предизвикателства, ние инициирахме редица проекти за повишаване на ефективността и спестяване на разходи в компанията. STIHL вече е преодоляла редица кризи, откакто е основана преди повече от 90 години. Уверен съм, че ще преодолеем и тази световна криза с коронавируса. „И бих искал изрично да благодаря на нашите служители за огромната им ангажираност, спазването на абсолютно необходимите мерки за безопасност, за да се избегне разпространението на коронавируса, и отличното сътрудничество в групата“, подчерта д-р. Кандзиора.
За първата половина на годината STIHL обяви редица нови продукти в сегментите на батериите, бензиновите и цифровите машини.
Точно навреме за началото на сезона на открито, новата колекция вече е налична в онлайн магазина на марката STIHL на адрес www.stihl-markenshop.de. Клиентите и феновете на марката ще намерят всичко, което стопля сърцата на истинските ентусиасти на STIHL – от ексклузивно проектирани текстилни изделия и аксесоари до дървени играчки, исторически модели и фенски артикули. Освен всичко друго, популярността на тази концепция се доказва от факта, че универсалната кутия за съхранение „Contra Lightning“ получи наградата за промоционални подаръци за 2020 г. в категорията за специален дизайн.
Спортовете „Lumberjack“ също са засегнати от настоящите мерки за потискане на коронавируса. Поради тази причина всички планирани събития от серията STIHL TIMBERSPORTS® Extreme Sport до края на юни – включително Световният трофей, насрочен за края на май във Виена – са официално отменени. В зависимост от развитието на ситуацията, решението за останалата част от международния сезон ще бъде взето обмислено и отговорно. Това важи и за Световното първенство в Швеция, насрочено за началото на ноември.