Вайблинген, 28.4.2020 г. | Съобщение за пресата на компанията

STIHL Group постига ръст на приходите през 2019 г. и остава оптимистична за средносрочен план

  • Криза с коронавируса: Семейна компания поема отговорност към служителите си
  • Разширяване на електронната търговия: STIHL стартира собствен онлайн магазин в Германия
  • Бензин, акумулатор, дигитално: Нови продукти, представени в продуктови сегменти

Групата STIHL постигна приходи от 3,93 милиарда евро през фискалната 2019 година. Това представлява увеличение с 4% спрямо предходната година (3,78 милиарда евро). Ако се изключат ефектите от валутните курсове, ръстът на приходите би бил около 2,7%. Председателят на Изпълнителния съвет на STIHL д-р Бертрам Кандзиора обясни на годишната пресконференция на компанията: „Въпреки многобройните предизвикателства през изминалата година, успяхме да регистрираме увеличение на приходите в Групата.“ В същото време, спираловидните търговски конфликти, отслабващата световна икономика и неблагоприятните метеорологични условия оставиха своя отпечатък.“ Освен това се наблюдава нарастваща тенденция за замяна на бензиновите продукти с продукти с безжични батерии. Докато продажбите на батерии се увеличиха, търсенето на бензинови продукти намаля. Като цяло, продажбите останаха стабилни. Първото тримесечие на тази година вече беше пагубно повлияно от разпространението на COVID-19 в световен мащаб. „След много добрите януари и февруари, първото тримесечие беше на нивото на миналогодишния резултат.“ Тъй като дилърските центрове бяха затворени в редица страни, предполагаме, че ще има забележим спад през второто тримесечие. „Но ние оставаме оптимисти за средносрочен план“, каза председателят на Изпълнителния съвет на STIHL. „Като семейна компания, ние носим значителна отговорност към нашите служители по време на кризата с коронавируса.“ Това означава, че се стремим да осигурим работни места и, доколкото е възможно, да продължим да управляваме производствените линии и да снабдяваме нашите дилъри – естествено в тясно сътрудничество със здравните власти и при спазване на строги и регулаторни защитни мерки в заводите. „В края на краищата, ние също така носим отговорност към нашите над 53 000 обслужващи дилъри и милиони клиенти“, каза д-р. Кандзиора.

Световните пазари показват различни тенденции през 2019 г.

През 2019 г. отделните пазари представиха много разнообразна картина. Продажбите се развиха благоприятно в Западна и Източна Европа, с изключение на Русия. Северна Америка, която е двигател на растежа на STIHL Group в продължение на много години, отбеляза лек спад. Тази тенденция се дължи предимно на студеното и влажно време в началото на градинарския сезон. В Азия компанията постигна леко увеличение на продажбите на бройки. Индия в частност се разви много благоприятно и показа двуцифрен растеж. Продажбите на бройки в Африка, където компанията има дъщерно дружество в Южна Африка, а от 2017 г. и второ дъщерно дружество в Кения, са на същото ниво като предходната година. „Миналата година допълнително разширихме дилърската мрежа на STIHL.“ „Клиентите вече могат да се обърнат към над 53 000 сервизни дилъри по целия свят, за да закупят продукти на STIHL и да получат надеждни професионални съвети и технически услуги“, каза д-р. Кандзиора.
Броят на служителите в групата е намалял с 2,3% в сравнение със същия период на предходната година. Към 31 декември 2019 г. STIHL е наемала общо 16 722 души.

Германският пазар е във възход с ново онлайн предлагане

  • 2019 г. надхвърля нивото от предходната година
    През фискалната 2019 г. STIHL постигна умерено увеличение на продажбите и приходите на германския пазар, въпреки трайните последици от сушата през 2018 г. „Радваме се да наблюдаваме ръст в продажбите на безжични инструменти и водоструйки“, обясни председателят на Изпълнителния съвет на STIHL. Относно текущата финансова година той каза: „2020 започна позитивно.“ До март успяхме да отчетем значително увеличение на приходите.“
  • Разширяване на електронната търговия: Стартирането на онлайн магазина на STIHL е отложено
    Стартирането на онлайн магазина на STIHL (www.stihl.de) на немския пазар беше отложено за 20 март 2020 г. Сега почти всички електрически инструменти STIHL могат да бъдат поръчани онлайн с доставка директно до вратата на клиента. Това ново предложение за електронна търговия също така засилва позицията на обслужващите дилъри. „Когато клиент направи покупка в новия онлайн магазин на STIHL, ще му бъде препоръчан и най-близък дилър като местен личен контакт, който може да предложи професионални съвети и обслужване, както обикновено.“ „За предоставянето на тези услуги местният дилър получава плащане от STIHL в момента на покупката“, подчерта д-р. Кандзиора.

Компанията майка на STIHL: Умерено увеличение на приходите и високи инвестиции през 2019 г.

Немската компания майка, ANDREAS STIHL AG & Co. KG, постигна умерено увеличение на приходите през 2019 г. с 0,8% до 1,21 милиарда евро (предходната година: 1,2 милиарда евро). Промяната в продуктовия микс също допринесе за това. През изминалата година например бяха продадени повече продукти с по-висока стойност, отколкото през предходната година. От друга страна, продажбите на бройки намаляха за компанията майка. „Въпреки това, семейната компания STIHL продължава да заема силна позиция в Германия“, каза д-р. Кандзиора. Инвестициите през 2019 г. възлизат на 134 милиона евро (предходната година: 124 милиона евро). Основната част от инвестициите беше насочена към разширяването на логистичния център в Лудвигсбург, добавянето на етажи към производствения логистичен център във Вайблинген-Нойщат, както и модернизирането на централата на компанията основател и изграждането на STIHL Brand World във Вайблинген.
Работната сила на ANDREAS STIHL AG & Co. KG се е увеличила с 1,9% в сравнение с отчетната дата на предходната година. Към 31 декември 2019 г. в компанията майка са работили 5 090 души. От този общ брой 3626 са били заети във Вайблинген, 247 в Лудвигсбург, 395 във Фелбах, 755 във Вайнсхайм и 67 във Вихс ам Ранден.

STIHL остава оптимистично настроена за средносрочен и дългосрочен план

Първото тримесечие на текущата година беше силно засегнато от световните мерки за овладяване на пандемията от коронавирус. STIHL започна годината с увеличени продажби и приходи, но разпространението на коронавируса оказа негативно влияние върху бизнеса от март нататък. STIHL очаква да има общ спад в продажбите на бройки през 2020 г. Въпреки това, поради много динамичната ситуация, ефектите от мерките за борба с пандемията все още не са предвидими със сигурност. „Благодарение на високата ни степен на гъвкавост, можем да реагираме бързо на промените на пазарите.“ „Оставаме оптимисти в средносрочен и дългосрочен план“, каза д-р. Кандзиора. След като кризата с коронавируса отмине, STIHL очаква пазарите отново да наберат инерция и продажбите на бройки да се увеличат. „Въпреки това сме изправени пред редица предизвикателства, с които трябва да се справим: Освен че продължаваме бизнес операциите, въпреки значителните ограничения, които засягат производството и продажбите по време на пандемията, трябва да се справим с нарастващите нива на конкуренция в сегмента на батериите. Освен това, през 2020 г. може да се очакват слаби глобални икономически условия. За да се справим с тези предизвикателства, ние инициирахме редица проекти за повишаване на ефективността и спестяване на разходи в компанията. STIHL вече е преодоляла редица кризи, откакто е основана преди повече от 90 години. Уверен съм, че ще преодолеем и тази световна криза с коронавируса. „И бих искал изрично да благодаря на нашите служители за огромната им ангажираност, спазването на абсолютно необходимите мерки за безопасност, за да се избегне разпространението на коронавируса, и отличното сътрудничество в групата“, подчерта д-р. Кандзиора.

STIHL представя нови продукти за 2020 г.

За първата половина на годината STIHL обяви редица нови продукти в сегментите на батериите, бензиновите и цифровите машини.

  • Нови батерии за частни и професионални потребители
    В безжичната система STIHL AK за собственици на частни градини и полупрофесионалисти, скарификаторът STIHL RLA 240 изпълнява две функции в един инструмент благодарение на своя валяк за отстраняване на трева и аериращ модул. Тримерът STIHL FSA 57 обещава отлична тиха мощност на рязане и може да бъде оборудван с косачка с тиха найлонова корда (AutoCut C 3-2) или полимерни ножове (PolyCut 3-2). Приятно тихата, мощна и на атрактивна цена духалка STIHL BGA 57 ще бъде пусната на пазара през лятото. Тя позволява бързо и безпроблемно почистване на повърхности в жилищни райони.
    Универсалните ножици за храсти и трева STIHL HSA 26 са ново допълнение към акумулаторната система STIHL AS за частни потребители. Оборудвана с двуостро острие за храсти, както и с острие за трева с ширина дванадесет сантиметра, тя е идеален инструмент за поддържане на форма на храсти и треви. Друг инструмент в тази линия батерии е иновативната градинска ножица STIHL GTA 26, която беше пусната на пазара миналата есен и оттогава е с голямо търсене.
    Безжичната захранваща система STIHL AP, предназначена предимно за професионални потребители в градинарски и озеленителни фирми, както и за местни власти, вече включва косачката за трева STIHL RMA 765 V с ширина на косене 63 см и духалките STIHL BGA 86 (сила на духане 15 нютона) и STIHL BGA 200 (21 нютона).
    Новият шкаф за зареждане на батерии STIHL, разработен съвместно с компанията Kesseböhmer, позволява едновременно зареждане на до 20 батерии STIHL, включително през нощта. Интелигентна система за управление на натоварването надеждно гарантира, че всички батерии са готови за употреба на следващия ден.
  • Първа в света в бензиновия сегмент
    В професионалния сегмент на верижните триони третото поколение STIHL MS 261 CM с оптимизиран двигател и нова режеща приставка осигурява 20 процента по-висока производителност на рязане и го прави с намалено общо тегло. Предлага се от началото на април 2020 г. Световна премиера в същия сегмент е STIHL MS 400 CM. Това е първата верижна резачка, която някога е била оборудвана с магнезиево бутало. Използването на този лек материал в съчетание с постоянно лека конструкция е довело до изключително добро съотношение мощност-тегло, по-малко от 1,5 килограма на kW. В същото време, новият компонент позволява максимална скорост на двигателя от 14 000 об/мин. Професионалните потребители в горското стопанство ще оценят допълнителната производителност, която това осигурява, особено при обезклоняване на клони. STIHL MS 400 CM ще бъде пуснат на пазара в Германия през есента на 2020 г., въпреки че вече е получил високо одобрение. „В знак на признание за иновативната технология на магнезиевото бутало, което се произвежда в собствения завод за леене под налягане на STIHL във Вайнсхайм (Айфел), STIHL получи първа награда от Европейската изследователска общност за магнезий.“ (EFM) и Международната магнезиева асоциация (IMA) в категорията за магнезиеви компоненти на състезанията за леене под налягане на търговското изложение Euroguss 2020“, д-р. Кандзиора каза с удоволствие.
  • Ново свързано приложение в сегмента на дигиталните продукти
    Свързаното приложение STIHL за професионални потребители е новост в сегмента на дигиталните продукти. Ще бъде достъпно скоро и предлага бърз и сбит преглед на данните за електроинструментите, предстоящите дати за поддръжка, както и последното известно местоположение на електроинструментите. Освен това, потребителят може да види кои електрически инструменти се намират в непосредствена близост.

Магазин на марката STIHL с нова колекция

Точно навреме за началото на сезона на открито, новата колекция вече е налична в онлайн магазина на марката STIHL на адрес www.stihl-markenshop.de. Клиентите и феновете на марката ще намерят всичко, което стопля сърцата на истинските ентусиасти на STIHL – от ексклузивно проектирани текстилни изделия и аксесоари до дървени играчки, исторически модели и фенски артикули. Освен всичко друго, популярността на тази концепция се доказва от факта, че универсалната кутия за съхранение „Contra Lightning“ получи наградата за промоционални подаръци за 2020 г. в категорията за специален дизайн.

STIHL TIMBERSPORTS® WM 2020 в Гьотеборг

Спортовете „Lumberjack“ също са засегнати от настоящите мерки за потискане на коронавируса. Поради тази причина всички планирани събития от серията STIHL TIMBERSPORTS® Extreme Sport до края на юни – включително Световният трофей, насрочен за края на май във Виена – са официално отменени. В зависимост от развитието на ситуацията, решението за останалата част от международния сезон ще бъде взето обмислено и отговорно. Това важи и за Световното първенство в Швеция, насрочено за началото на ноември.

Вашият контакт за пресата

Може да се интересувате и от