Вайблинген, 26.04.2022 г. | Съобщение за пресата на компанията
Групата STIHL постигна рекордни приходи от 5,06 милиарда евро през фискалната 2021 година. Това съответства на увеличение от 10,4% на годишна база. Ако се изключат валутните ефекти, приходите биха нараснали с 12,3%. Групата, чиято компания майка е със седалище във Вайблинген (Германия), е генерирала 90% от приходите си извън Германия. „2021 г. надмина очакванията ни.“ „Не само постигнахме рекорд в продажбите и производството, но и за първи път в 96-годишната ни история надминахме границата от 5 милиарда евро приходи – въпреки изключително трудните рамкови условия“, подчерта председателят на Управителния съвет на STIHL Михаел Трауб на пресконференцията за баланса на компанията на 26 април 2022 г. Въпреки че прекъсванията на веригата за доставки по целия свят и сериозният недостиг на материали, капацитет и персонал значително затрудниха снабдяването на пазара, STIHL успя да продължи да произвежда с висок капацитет чрез предварително планиране, като по този начин снабдяваше клиентите с продукти на STIHL в най-добрата възможна степен. „Новите рекорди, които постигнахме по отношение на приходите, продажбите и производството през 2021 г., са доказателство за изключителното представяне на екипа и огромната отдаденост и гъвкавост, демонстрирани от нашите служители.“ „Те постигнаха невъзможното“, обясни председателят на Изпълнителния съвет. Броят на служителите на Групата също се увеличи до рекордно ниво. Към 31 декември 2021 г. групата STIHL е имала 20 094 служители по целия свят, което се равнява на ръст от 10,4% на годишна база.
Тенденцията за градинарство и „Направи си сам“ – при която клиентите, прекарващи повече време в дома и градината, се стремят да превърнат пространствата си в „оазиси на благополучие“ и закупуват висококачествени градински продукти за целта – продължи и през 2021 г. Много клиенти, особено в Западна Европа и Северна Америка, откриха нови възможности за проектиране на своите зелени пространства. В резултат на това имаше особено голямо търсене на първокласни, лесни за употреба продукти, които допълнително допринасят за доброто усещане в домовете и градините на хората. Безбройните продуктови иновации и благоприятните метеорологични условия стимулираха продажбите и на други места по света. Онлайн продажбите също отбелязаха значителен ръст. Търсенето както на потребителски, така и на професионални продукти се увеличи във всички региони. Като цяло, тенденцията към безжични електрически инструменти продължи миналата година. Това се отнася особено за потребителския сегмент в западните индустриализирани страни. Въпреки това, търсенето сред професионалните потребители на високопроизводителни безжични електрически инструменти също се увеличи. В същото време търсенето на бензинови продукти STIHL остана високо, като продажбите в този сегмент също се увеличиха на годишна база. „Тези цифри показват, че нашите клиенти все още считат и двата типа задвижвания за подходящи.“ „Ето защо ще продължим да инвестираме много в ориентирания към бъдещето сегмент на безжичните инструменти и ще разширяваме продуктовото си портфолио, без да правим компромис дори с милиметър с бензиновите си продукти“, каза Трауб.
На много пазари STIHL би могла да продава още повече електрически инструменти, ако глобалните вериги за доставки бяха непокътнати. Производството на всички места по света работеше с пълен капацитет, за да отговори на силното глобално търсене. Председателят на Изпълнителния съвет на STIHL подчерта: „Правим всичко по силите си, за да гарантираме, че нашите клиенти ще продължат да получават нашите продукти в най-добрата възможна степен.“ Въпреки това, просто не е възможно надеждно да се предвиди наличността на продуктите в светлината на текущите събития. Проблемите, причинени от съществуващото напрежение във веригите за доставки, само ще бъдат допълнително изострени от войната в Украйна.“
Групата STIHL инвестира общо 331 милиона евро през 2021 г.; с 16,9% повече от предходната година. От тази сума 91,8% се дължат на международни продуцентски компании. „Последиците от пандемията от коронавирус за пореден път показаха колко важни са гъвкавите и устойчиви производствени и логистични вериги.“ „През 2021 г. направихме непланирани инвестиции от няколкостотин милиона евро в нашите производствени обекти по целия свят за закупуване на допълнителни машини и системи, за да направим международната производствена мрежа на STIHL още по-адаптивна в бъдеще и да отговорим на постоянно високото глобално търсене на продукти“, коментира председателят на Изпълнителния съвет на STIHL. Най-големите инвестиции са в производството на цилиндри в Бразилия, производството на триделни пръти в САЩ, производството на вериги в Швейцария и производството на колянови валове и пластмаси в Германия. Производството се осъществяваше 24 часа в денонощието на няколко обекта.
На германския пазар STIHL постигна увеличение на продажбите и приходите през 2021 г. Търсенето беше високо сред професионалните потребители в горското стопанство, строителството, градинарството и озеленяването, както и търсенето сред местните клиенти. Продължаващата тенденция за прекарване на повече време у дома и инвестиране в поддръжка на дома и градината допринесе за това. Онлайн магазинът на STIHL също регистрира ръст на немския пазар. През изминалата година силното търсене на продукти се сблъска с продължаващи трудности в снабдяването, които се засилиха допълнително през първото тримесечие на тази година поради геополитическата ситуация. В резултат на това, както дилърите, така и клиентите на STIHL бяха принудени да чакат – в някои случаи за значително време – за поръчаните продукти.
ANDREAS STIHL AG & Co. KG, немската компания майка, успя да продължи курса си на растеж през 2021 г. и постигна рекордни приходи от 1,59 милиарда евро. Тази цифра се равнява на ръст на приходите от 15,2% в сравнение с предходната година. Броят на служителите се е увеличил с 9,2% на годишна база до 5748 към 31 декември 2021 г. От този брой 4094 са работили във Вайблинген, 427 във Фелбах, 254 в Лудвигсбург, 896 във Вайнсхайм и 77 във Вихс ам Ранден.
В разгара на пандемията от коронавирус, STIHL пое важен курс, като сключи споразумение за запазване на работните места и дейността (BuS-Vertrag) до 2025 г. С това споразумение семейният бизнес гарантира на работниците в компанията майка продължаваща заетост, както и финансова подкрепа за основно и допълнително обучение и допълнителна квалификация. Инвестиции от 200 милиона евро в сгради и машини също са част от споразумението. Председателят на Изпълнителния съвет Михаел Трауб подчерта: „STIHL в момента е в процес на трансформация от компания за машиностроене към компания, специализирана в мехатроника и софтуер.“ „Споразумението за запазване на работните места и дейността е важна основа, върху която ще можем да оформим и реализираме промяна и иновации през следващите няколко години.“ За да може да играе активна роля в оформянето на тази трансформация, STIHL продължава да инвестира в ИТ инфраструктурата, съсредоточена в компанията майка, както и в научноизследователска и развойна дейност. Компанията се ангажира интензивно с ориентирани към бъдещето бизнес области като батерии, електроника, роботика, изкуствен интелект и електронна търговия. Компанията майка STIHL в момента обявява над 200 свободни работни места за тази цел. Търсените кандидати включват експерти в областта на електротехниката, роботиката, софтуерното инженерство, мехатрониката, вградените системи и информационните технологии.
„В STIHL фокусът е върху хората“, подчерта Михаел Трауб. „Това важи и за разработването на нашите продукти, което ние последователно съобразяваме с изискванията на нашите клиенти.“ Ето защо съм щастлив да видя пускането на пазара на толкова много нови продукти от началото на 2022 г., които улесняват хората да работят сред природата и с нея.“ В близко бъдеще ще бъдат пуснати още продуктови иновации.
Към безжичната захранваща система STIHL AP за професионалисти, която вече обхваща дузина различни приложения и над 30 електрически инструмента, бяха добавени няколко продукта.
Безжичната захранваща система STIHL AK, предназначена за домашни потребители и полупрофесионалисти, е разширена с още един нов инструмент в допълнение към 12-те, които вече включва. С обща дължина от 280 сантиметра, **безжичната ножица за клони STIHL HTA 50**, която ще бъде налична от май 2022 г., може да се използва за поддръжка на декоративни и овощни дървета, докато стои здраво стъпила на земята. Стандартно се предлага със същата верига STIHL 1/4" PM3, което прави резачките STIHL за професионалисти толкова изключителни; в комбинация с високопроизводителен и тих двигател, електрическият инструмент позволява бърза работа и чиста картина на рязане. В зависимост от вида дървесина, клони с диаметър до 25 сантиметра могат да се режат прецизно.
Към гамата безжични системи STIHL AS, наред с двата съществуващи бестселъра – градинската ножица STIHL GTA 26 и ножицата за храсти STIHL HSA 26 – е добавен нов продукт под формата на новата **безжична ръчна прахосмукачка STIHL SEA 20**. Тази удобна машина е една от най-мощните ръчни прахосмукачки в клас 10,8 V. Той е идеален за почистване на малки площи благодарение на впечатляващата си всмукателна мощност и богатата гама от стандартно оборудване.
STIHL представя и допълнителни продукти в сегмента на бензиновите машини:
Новата колекция STIHL вече е налична в магазина на марката, точно навреме за началото на сезона на открито 2022. Свободните кройки, функционалният дизайн и земните, естествени цветове – като памучни якета, вдъхновени от тенденцията за работно облекло, и готини тениски за млади и стари – са отличителните белези на новата колекция. Следващото поколение също получава заслуженото: Новата играчка-резачка с външния вид и усещането на иновативния STIHL MS 500i игриво възпроизвежда всички функции на играчката за възрастни, от подвижната, сменяема верига и LED дисплея за работа до новия дизайн на шината.
След като календарът на състезанията беше нарушен от пандемията през 2020 г. и през 2021 г. се наблюдаваше само частично връщане към нормалността, най-важните събития в спортния дърводобив през 2022 г. най-накрая ще се проведат отново пред големи тълпи, като ще бъдат насрочени Световният трофей, както и индивидуалното и отборното първенство. Световният трофей ще даде старт на международния сезон на 28 май 2022 г. на площад „Ратхаусплац“ в сърцето на Виена, Австрия; световното първенство за новобранци ще се проведе ден по-рано. Последното събитие за сезона ще се проведе на 28 и 29 октомври 2022 г. в Гьотеборг, Швеция, като за първи път от две години ще се проведе отборно световно първенство с участието на над 100 спортисти. Други международни състезания през 2022 г. включват Европейския трофей във Франция и Европейската купа на нациите в Швейцария.