Вайблинген, 13.09.2023 г. | Съобщение за пресата на компанията
STIHL Group си спомня за осемте трудни месеца. Компанията е реализирала приходи от 3,84 милиарда евро в периода от януари до август 2023 г., което съответства на намаление от 1,5% в сравнение със същия период на предходната година. Ако валутните курсове бяха останали непроменени, приходите щяха да нараснат с 0,9%. Към отчетната дата 31 август 2023 г. броят на служителите в световен мащаб е намалял с 0,5% до 20 311 служители. Причините за това бавно развитие на бизнеса са многостранни: С прекратяването на мерките, свързани с коронавируса, повече потребителски разходи отново се насочват към области като туризъм, култура и ресторантьорство. Освен това, забавянето на икономиката, инфлацията и тенденциите в цените на енергията като цяло водят до сдържано потребителско поведение. В допълнение към ограничаването на разходите в световен мащаб, наличностите при специализираните дилъри също оказват влияние върху развитието на продажбите на STIHL.
Михаел Трауб, председател на Изпълнителния съвет на STIHL, подчерта: „След няколко години на силен растеж, нашите пазари са във фаза на временна консолидация през 2023 г. Но STIHL има достатъчен опит в реагирането на колебанията в оперативната дейност през своята почти 100-годишна история. Нашата семейна компания е насочена към дългосрочни цели и ние сме уверени в бъдещето. На пресконференцията, която се проведе на 13 септември като част от Международния ден на медиите на STIHL, Трауб продължи: „Следваме амбициозни планове за растеж и продължаваме да инвестираме на високо ниво, особено в ориентираните към бъдещето технологии на безжичните продукти и в нашата глобална производствена и търговска мрежа.“ Ето как STIHL ще разшири допълнително дейността на своята компания майка в Германия. В допълнение към производството на нови безжични електрически инструменти, компанията планира собствено производство на EC двигатели за професионални безжични продукти във Вайблинген. Тази стъпка допълнително увеличава дълбочината на добавената стойност за безжичните електрически инструменти.
„С удоволствие съобщаваме, че нашата стратегия за безжични машини се оказва успешна и че нашите клиенти по целия свят продължават да проявяват висок интерес към продуктите на STIHL, задвижвани с батерии. „В сравнение със същия период на миналата година, постигнахме положителни темпове на растеж за безжичните верижни триони, други безжични електрически инструменти и нашата роботизирана косачка iMOW“, каза Михаел Трауб. „Някои регионални пазари също се развиват добре.“ Въпреки това наблюдаваме спад в продажбите на всички видове задвижвания в световен мащаб.“
Общ преглед на световните пазари:
„Като независим семеен бизнес с високо съотношение на собствения капитал от над 60 процента, можем да продължим да действаме и да планираме с дългосрочна перспектива, въпреки краткосрочните предизвикателства пред развитието на пазара. „Поради това очакваме по-нататъшен растеж, особено в сегмента на безжичните уреди, и инвестираме сериозно в световната група STIHL“, обясни председателят на Изпълнителния съвет на STIHL. Примери за мерки тук включват:
От механични компоненти като шина, верига, капак на зъбно колело и корпус до електронни компоненти като батерия и кабелен сноп, STIHL вече разработва и произвежда много компоненти за собствените си акумулаторни продукти. За първи път компанията вече ще произвежда и свои собствени двигатели с електронна система (EC). Собственото производство на електрическия двигател, който STIHL вече разработва, ще позволи той да бъде още по-ефективно адаптиран към цялостния продукт. Това е стъпка, която допълнително подобрява производителността и качеството на безжичните продукти. Производството ще бъде базирано в немския централен офис във Вайблинген и първоначално ще включва производството на EC двигатели за професионални безжични продукти. Планирано е операциите да започнат през 2025 г. Сумата на инвестицията е около 17 милиона евро.
Михаел Трауб коментира: „С производството на EC двигателя, ние вече сами изработваме и сърцевината на безжичния електрически инструмент.“ Това е важна стратегическа стъпка в нашата трансформация. С тази стъпка ние увеличаваме дълбочината на създаването на стойност в ориентираната към бъдещето област на безжичните продукти, засилвайки устойчивостта си във веригата за доставки и разширявайки експертния си опит. Не на последно място, решението за изграждане на компанията във Вайблинген е ясен ангажимент към нашия централен офис в Германия, чрез който ще осигурим работни места в Германия в дългосрочен план. В момента компанията произвежда предимно професионални бензинови електроинструменти, както и компоненти като водещи шини и пластмасови части, както и батерии във Вайблинген. STIHL ще започне и производство на професионални безжични електрически инструменти във Вайблинген от 2024 г.
Немската компания майка, ANDREAS STIHL AG & Co. KG, реализира приходи от 1,11 милиарда евро в периода от януари до август 2023 г., което съответства на намаление от 7,1% в сравнение със същия период на предходната година. Работната сила се е увеличила с 2,6% до 6004 служители. От тях 4266 работят във Вайблинген, 460 във Фелбах, 259 в Лудвигсбург, 921 във Вайнсхайм и 98 във Вихс ам Ранден.
На Международния ден на медиите STIHL представи много иновации и нови продукти, които улесняват клиентите да работят сред природата и с нея. По-специално, портфолиото от безжични продукти се разширява значително.
Следните продукти са сред предлаганите на пазара за професионална употреба:
Пускат се на пазара следните безжични продукти за поддръжка на домашни градини:
Гамата играчки на магазина на марката STIHLсе допълва и от атрактивен нов продукт, разработен в сътрудничество с Playmobil: Специалният комплект STIHL PLAYMOBIL „STIHL TIMBERSPORTS® Edition“. Този комплект се състои от две фигурки на атлети PLAYMOBIL, изпълняващи дисциплината „Горещ трион“ с резачка и дисциплината „Чепене на блокове изправено“ с брадва, както и оператор PLAYMOBIL. Групи, прожектори и дисплеи в дизайна на STIHL TIMBERSPORTS® допълват състезателния сценарий и подготвят фенове от всички възрасти за спортния акцент на сезона: Световното първенство по STIHL TIMBERSPORTS® в Щутгарт през ноември.
След събитията през 2013 и 2016 г., проведени в Щутгарт, 18-то издание ще се завърне в града. Бързането с билетите ясно показва, че това завръщане е отдавна закъсняло: „Порше Арена“ очаква 13 000 зрители и разпродадени трибуни на състезанията на 3 и 4 ноември. Все още има само няколко билета на разположение. Повече от 120 екстремни спортисти от над 20 държави ще се изправят един срещу друг в отборни и индивидуални състезания през ноември, демонстрирайки най-високото ниво на екстремни спортове.