За Сара Геверт (1/VMV), член на Изпълнителния съвет по маркетинг и продажби, и Пол Ф. Сумалович (1/MCM), ръководител „Марка, търговия на дребно и комуникации“, създаденото в завод 1 на STIHL във Вайблинген е нещо повече от просто строителна работа. Отне много години планиране, работа по проекта и строителство, но сега е готово: Светът на марката STIHL. Това е истински страстен проект и за двамата. Те обясняват защо в интервю за „Blick ins Werk“.
Г-жо Геверт, какво е чувството да се върнете в Завод 1 и да видите тази нова, много модерна офис сграда? Все още помниш старата сграда.
САРА ГЕВЪРТ: Абсолютно фантастично е. Планирането и изграждането на Света на марката беше огромно начинание. Архитектурата и, разбира се, съдържанието на Света на марката са впечатляващи. Да имаш възможността да работиш в такава среда – близо до природата и с толкова невероятно количество зеленина – е наистина брилянтно. Реновираната многоетажна сграда създава атмосфера, която далеч не е обикновена. Седейки в офиса си, се чувствам сякаш съм в къщичка на дърво.
Реновирането на офис сградата и изграждането на Brand World са двамного специални проекта, както от архитектурна гледна точка, така и от гледна точка на компанията. Какво мислите, че означава Brand World за STIHL?
САРА ГЕВЕРТ: Завод 1 е от специално значение както за STIHL, така и за семейство Щил в продължение на десетилетия. Много групи търговци ни посетиха в предишния ни малък музей. Но нашата визия тук беше да дадем възможност на гостите и посетителите да се докоснат до марката в нейната цялост.
ПОЛ Ф. СУМАЛОВИЧ: В средата на защитена ландшафтна зона, ние създадохме Света на марката STIHL; дом за нашата марка и място, където тя може да бъде преживяна във всичките ѝ аспекти и с всички сетива. Това е място, където искаме да покажем на нашите служители, оторизирани дилъри и широката общественост, че STIHL е много повече от верижни триони. Светът на марките ни позволява да правим точно това.
Защо е важно STIHL да инвестира в марката?
САРА ГЕВЕРТ: В днешно време клиентите не купуват просто продукт, те искат да знаят какво се крие зад него. Наред с качеството и иновативната сила, нашите силни страни са и нашата гледна точка, чувствата, които хората свързват с нас, и преживяването при покупка. Особено в силно конкурентна пазарна среда, една марка изгражда доверие. По този начин, той насочва потребителите, когато трябва да вземат сложни решения за покупка. STIHL се превърна в наистина обичана марка.
Фокус върху служителите: Какво означава вътрешнофирменият свят на марката STIHL?
САРА ГЕВЕРТ: Служителите на STIHL имат много дълъг среден трудов стаж. Това показва доколко нашите хора се идентифицират с марката и компанията и колко комфортно се чувстват тук. Всеки един от тях обаче има свои специфични задачи и често работи само в една отделна област. Това означава, че понякога губим от поглед голямата картина – с други думи, целта зад това, което правим. Светът на марките ви позволява да видите и изпитате точно това. Това е чудесно място, където можем да доведем семействата, децата, родителите, братята и сестрите си или приятелите си. Това е място, свързано с много гордост и емоция. Всеки един член на компанията прави важен принос за историята на успеха на марката всеки ден.
ПОЛ Ф. СУМАЛОВИЧ: Като служители, ние сме посланици на марката както вътре, така и извън STIHL. Вярвам, че светът на марките играе голяма роля в създаването на чувство за идентичност. Тази сграда обединява всичко, което представляваме и което ни прави толкова уникални като марка. Възможността да се запознаете със STIHL в много по-широк контекст от собствената си работа или продуктово портфолио определено ще увеличи гордостта на хората от работата в компанията и ще укрепи допълнително емоционалната им връзка. „Светът на марката“ може да предложи и форум за събития, насочени към привличане на нови таланти към STIHL.
Какво означава „Brand World“ за сътрудничеството с нашите оторизирани сервизни дилъри?
САРА ГЕВЕРТ: Оторизираните дилъри са нашето лице пред обществеността. Екипите в тези дилъри допринасят за успеха на компанията и са много близо до нашите продукти и клиенти. Светът на марките е източник на мотивация и вдъхновение и за тях.
ПАУЛ Ф. СУМАЛОВИЧ: Също така искаме да създадем чувство за идентификация сред нашите оторизирани дилъри и да поддържаме емоционална връзка между тях и STIHL. За нас нашите оторизирани дилъри не са просто бизнес партньори. Те са сред най-важните посланици на марката в очите на крайните клиенти. В много случаи те са изградили връзка със STIHL през поколенията. Посещението на Brand World ще засили това партньорство.
Но изложбата ще бъде отворена и за публиката, нали?
САРА ГЕВЕРТ: Да, това е нещо, от което сме доволни. Искаме Светът на марката да бъде магнит за съществуващите фенове и да създаде нови, като отвори врати за всички. Сигурен съм, че Brand World ще бъде голям актив за целия регион. Велосипедната алея по поречието на река Ремс вече е популярна дестинация, а Brand World ще я направи още по-привлекателна. STIHL ще е постигнала целта си, ако Светът на марката се превърне в дестинация в региона; място, където хората обичат да прекарват време и искат да се връщат отново и отново. В крайна сметка, ние сме проектирали потребителското изживяване на марката по такъв начин, че всички възрастови групи и хора с всякакви интереси да могат да извлекат нещо от него. Когато хората напуснат света на марките, в идеалния случай те ще са научили нещо и ще са били вдъхновени. Вярваме, че имаме нещо страхотно, което да предложим на училищата по-специално.
Светът на марката и новият сграден комплекс са архитектурно впечатляващи. Можете ли да ни кажете на какво се основава дизайнът на новите сгради?
САРА ГЕВЕРТ: Завод 1 е на такова специално място: Точно на Ремс и заобиколен от много гора. Искахме да създадем нещо уникално, но и да се впише в естествената среда. Това ни подтикна да изберем отличителен дизайнерски език, който е директен, но впечатляващ. Цветовата схема и избраните материали, както и променящите се, много живи повърхности, позволяват на новата сграда да се интегрира добре в околната среда. Играта на цветовете по фасадата се променя в зависимост от светлината и времето. Заедно с околността, това създава завладяващ цялостен ефект.
Отвън стъклената фасада е пленителна. Отвътре ви поразява впечатлението, че конструкцията някак си плава. Всичко е много отворено и просторно. Малкият брой колони означава, че сградата постоянно осигурява страхотни гледки към природата. Без значение къде стоите в сградата, винаги можете да видите зеленината отвън. Всички участници искаха да избегнат изграждането на нещо величествено; вместо това идеята беше да се създаде нещо много самоуверено и мощно, което същевременно има земен и автентичен характер, отразяващ кои сме ние.
Г-н Сумалович, Вие и Вашият екип отговаряте за разработването на съдържание и за потребителското изживяване в Brand World. Какво могат да очакват посетителите?
ПАУЛ Ф. СУМАЛОВИЧ: Искаме това да бъде място, където хората се събират, биват информирани, вдъхновявани и забавлявани.“ Искаме светът на марката STIHL да предлага уникално изживяване. Посетителите могат да се потопят в света на STIHL и да взаимодействат със съдържание на три етажа. Но нашите амбиции отиват отвъд това. Нашата цел е да засегнем теми, които са важни за широката общественост. Изложбената зона, озаглавена „Силата на горите“, която е видно разположена на партера, постига това, като разширява актуалността на темата за всички - от специалисти по градинарство и озеленяване до ученици.
Как е разделен светът на марките?
ПАУЛ Ф. СУМАЛОВИЧ: Светът на марките се простира на три нива. Обиколката започва от ниво Vision, където отвеждаме посетителите на пътешествие, което основно очертава историята и растежа на компанията. Разделът „Иновации“ на ниво 1 разглежда нашите продукти и области на приложение, с експонати на теми като технически иновации, аспекти, свързани с нашето висококачествено производство, и селекция от инструменти от нашето текущо портфолио. И след това е нивото „Емоция“, както го наричаме, на партера, с което съм особено горд [смее се].
За какво са изложбените площи на партера?
ПОЛ Ф. СУМАЛОВИЧ: Тук има редица вълнуващи теми, които можете да откриете. В „Силата на горите“ компанията умишлено отстъпва назад и позволява на експертите да обяснят различните функции и ползи от горите и горите. Наред с научно проверените факти, фокусът тук е предимно върху хората и техните истории. „Светът на марката“ означава също, че за първи път имаме магазин на марката с отлично физическо присъствие и пълната гама, както и интерактивното изживяване TIMBERSPORTS® – два аспекта, които придават на нашата марка специална емоционална привлекателност и наистина ни отличават не само от конкуренцията. Разбира се, ние предлагаме на посетителите и възможността да се отпуснат в нашето малко, но красиво кафене, сервиращо регионални храни и напитки.
САРА ГЕВЕРТ: Нивото на емоция представлява истинска отличителна черта за нас. Горските теми са централни елементи на света на марката и на нашата марка. Тези теми са актуални за всички и не могат да бъдат пренебрегнати. Те са свързани и с текущи развития като изменението на климата, устойчивото горско стопанство, засаждането на нови гори и защитата на тропическите гори. Тук внедрихме мултимедийна концепция с много различни експонати и методи за комуникация. По този начин ние предоставяме специален форум за природата – основата, върху която се изгражда животът и работата за всички нас.
Когато се разхождате из сградата или стоите пред нея сега, доволни ли сте, горди ли сте от постигнатото? Или просто се радваш, че най-накрая е свършило?
САРА ГЕВЕРТ: Разбира се, че се гордеем! Все пак, ние сме креативни хора – така че следващите идеи вече се развиват в съзнанието ни, както и желанието да ги осъществим. В края на краищата, Светът на марките не стои неподвижно. STIHL непрекъснато се развива и адаптира, за да отговори на предпочитанията на клиентите и съвременните нужди – и това също трябва да се отрази там. Искаме Светът на марките да запази трайна привлекателност. Нашата цел е винаги да предлагаме нещо ново и затова вече гледаме към бъдещето.
ПОЛ Ф. СУМАЛОВИЧ: Много се гордея с нашия екип! Но нашата работа не е свършена. Ще продължим да търсим нови начини да очароваме посетителите и да им предложим нещо, което си струва да се види повече от веднъж. Имайки това предвид, ще подобрим света на марките, като добавим нови теми, които засягат както STIHL, така и обществото като цяло. Създадохме сцена под формата на модулна и гъвкава комуникационна платформа и искаме непрекъснато да я изпълваме с ново съдържание. Списъкът с идеи в нашия екип е неизчерпаем — както и отдадеността на неговите членове. Всички, участващи в проекта, са много страстни и работят с огромно внимание към детайлите за и върху Brand World. Това няма да се промени в бъдеще.
Кои неща най-много се вълнувате да покажете на посетителите? От какво сте особено доволни?
ПОЛ Ф. СУМАЛОВИЧ: Много ми е трудно да избера едно-единствено място. Ако трябва да избера едно, това би било нивото на емоция.
САРА ГЕВЕРТ: И аз нямам любимо място в момента. Нивото на емоция и изложбата „Силата на горите“ са много важни за мен. Наскоро разговарях с племенника си, който каза, че нашите триони са създадени само за рязане на дървета. Сега мога да го доведа тук и да му покажа, че понякога дърветата трябва да бъдат отсечени, за да се създаде пространство и светлина, за да растат нови. Изложбата ми позволява да му обясня, че нашите продукти помагат за опазването и защитата на природата. Добре е да дадем контекст на продуктите си. Освен това, можем да предложим на хората възможността да изпитат всичко останало, което представляваме, каква е предисторията на нашата марка и каква привилегия е да работим сред природата и с нея.