Сара Геверт (1/VMV) и Пол Ф. Сумалович (1/MCM) дават интервю на Brand World

„Искаме да създадем дом за STIHL, който е отворен за всички“

За Сара Геверт (1/VMV), член на Изпълнителния съвет по маркетинг и продажби, и Пол Ф. Сумалович (1/MCM), ръководител „Марка, търговия на дребно и комуникации“, създаденото в завод 1 на STIHL във Вайблинген е нещо повече от просто строителна работа. Отне много години планиране, работа по проекта и строителство, но сега е готово: Светът на марката STIHL. Това е истински страстен проект и за двамата. Те обясняват защо в интервю за „Blick ins Werk“.

Г-жо Геверт, какво е чувството да се върнете в Завод 1 и да видите тази нова, много модерна офис сграда? Все още помниш старата сграда.

САРА ГЕВЪРТ: Абсолютно фантастично е. Планирането и изграждането на Света на марката беше огромно начинание. Архитектурата и, разбира се, съдържанието на Света на марката са впечатляващи. Да имаш възможността да работиш в такава среда – близо до природата и с толкова невероятно количество зеленина – е наистина брилянтно. Реновираната многоетажна сграда създава атмосфера, която далеч не е обикновена. Седейки в офиса си, се чувствам сякаш съм в къщичка на дърво.

Реновирането на офис сградата и изграждането на Brand World са двамного специални проекта, както от архитектурна гледна точка, така и от гледна точка на компанията. Какво мислите, че означава Brand World за STIHL?

САРА ГЕВЕРТ: Завод 1 е от специално значение както за STIHL, така и за семейство Щил в продължение на десетилетия. Много групи търговци ни посетиха в предишния ни малък музей. Но нашата визия тук беше да дадем възможност на гостите и посетителите да се докоснат до марката в нейната цялост.

ПОЛ Ф. СУМАЛОВИЧ: В средата на защитена ландшафтна зона, ние създадохме Света на марката STIHL; дом за нашата марка и място, където тя може да бъде преживяна във всичките ѝ аспекти и с всички сетива. Това е място, където искаме да покажем на нашите служители, оторизирани дилъри и широката общественост, че STIHL е много повече от верижни триони. Светът на марките ни позволява да правим точно това.

Впечатляващият дизайн на фасадата продължава и във вътрешността на света на марката STIHL.
Впечатляващият дизайн на фасадата продължава и във вътрешността на света на марката STIHL. Цветовата игра на панелите се променя в зависимост от времето на деня, времето и светлината.

Защо е важно STIHL да инвестира в марката?

САРА ГЕВЕРТ: В днешно време клиентите не купуват просто продукт, те искат да знаят какво се крие зад него. Наред с качеството и иновативната сила, нашите силни страни са и нашата гледна точка, чувствата, които хората свързват с нас, и преживяването при покупка. Особено в силно конкурентна пазарна среда, една марка изгражда доверие. По този начин, той насочва потребителите, когато трябва да вземат сложни решения за покупка. STIHL се превърна в наистина обичана марка.

Сара Геверт, член на Изпълнителния съвет, отговарящ за маркетинга и продажбите

Фокус върху служителите: Какво означава вътрешнофирменият свят на марката STIHL?

САРА ГЕВЕРТ: Служителите на STIHL имат много дълъг среден трудов стаж. Това показва доколко нашите хора се идентифицират с марката и компанията и колко комфортно се чувстват тук. Всеки един от тях обаче има свои специфични задачи и често работи само в една отделна област. Това означава, че понякога губим от поглед голямата картина – с други думи, целта зад това, което правим. Светът на марките ви позволява да видите и изпитате точно това. Това е чудесно място, където можем да доведем семействата, децата, родителите, братята и сестрите си или приятелите си. Това е място, свързано с много гордост и емоция. Всеки един член на компанията прави важен принос за историята на успеха на марката всеки ден.

ПОЛ Ф. СУМАЛОВИЧ: Като служители, ние сме посланици на марката както вътре, така и извън STIHL. Вярвам, че светът на марките играе голяма роля в създаването на чувство за идентичност. Тази сграда обединява всичко, което представляваме и което ни прави толкова уникални като марка. Възможността да се запознаете със STIHL в много по-широк контекст от собствената си работа или продуктово портфолио определено ще увеличи гордостта на хората от работата в компанията и ще укрепи допълнително емоционалната им връзка. „Светът на марката“ може да предложи и форум за събития, насочени към привличане на нови таланти към STIHL.

Ние сме световен лидер на пазара и искаме това самочувствие, тази гордост, да бъдат изразени чрез Света на марките.
Сара Геверт, член на Изпълнителния съвет, отговарящ за маркетинга и продажбите
Сара Гевърт, Член на Изпълнителния съвет по маркетинг и продажби
Пол Ф. Сумалович, ръководител „Марка, търговия на дребно и комуникации“

Какво означава „Brand World“ за сътрудничеството с нашите оторизирани сервизни дилъри?

САРА ГЕВЕРТ: Оторизираните дилъри са нашето лице пред обществеността. Екипите в тези дилъри допринасят за успеха на компанията и са много близо до нашите продукти и клиенти. Светът на марките е източник на мотивация и вдъхновение и за тях.

ПАУЛ Ф. СУМАЛОВИЧ: Също така искаме да създадем чувство за идентификация сред нашите оторизирани дилъри и да поддържаме емоционална връзка между тях и STIHL. За нас нашите оторизирани дилъри не са просто бизнес партньори. Те са сред най-важните посланици на марката в очите на крайните клиенти. В много случаи те са изградили връзка със STIHL през поколенията. Посещението на Brand World ще засили това партньорство.

Но изложбата ще бъде отворена и за публиката, нали?

САРА ГЕВЕРТ: Да, това е нещо, от което сме доволни. Искаме Светът на марката да бъде магнит за съществуващите фенове и да създаде нови, като отвори врати за всички. Сигурен съм, че Brand World ще бъде голям актив за целия регион. Велосипедната алея по поречието на река Ремс вече е популярна дестинация, а Brand World ще я направи още по-привлекателна. STIHL ще е постигнала целта си, ако Светът на марката се превърне в дестинация в региона; място, където хората обичат да прекарват време и искат да се връщат отново и отново. В крайна сметка, ние сме проектирали потребителското изживяване на марката по такъв начин, че всички възрастови групи и хора с всякакви интереси да могат да извлекат нещо от него. Когато хората напуснат света на марките, в идеалния случай те ще са научили нещо и ще са били вдъхновени. Вярваме, че имаме нещо страхотно, което да предложим на училищата по-специално.

Въртящото се горско кино
Въртящото се горско кино дава възможност на посетителите да се запознаят с различните сезони и местообитания на гората.

Светът на марката и новият сграден комплекс са архитектурно впечатляващи. Можете ли да ни кажете на какво се основава дизайнът на новите сгради?

САРА ГЕВЕРТ: Завод 1 е на такова специално място: Точно на Ремс и заобиколен от много гора. Искахме да създадем нещо уникално, но и да се впише в естествената среда. Това ни подтикна да изберем отличителен дизайнерски език, който е директен, но впечатляващ. Цветовата схема и избраните материали, както и променящите се, много живи повърхности, позволяват на новата сграда да се интегрира добре в околната среда. Играта на цветовете по фасадата се променя в зависимост от светлината и времето. Заедно с околността, това създава завладяващ цялостен ефект.

Отвън стъклената фасада е пленителна. Отвътре ви поразява впечатлението, че конструкцията някак си плава. Всичко е много отворено и просторно. Малкият брой колони означава, че сградата постоянно осигурява страхотни гледки към природата. Без значение къде стоите в сградата, винаги можете да видите зеленината отвън. Всички участници искаха да избегнат изграждането на нещо величествено; вместо това идеята беше да се създаде нещо много самоуверено и мощно, което същевременно има земен и автентичен характер, отразяващ кои сме ние.

Електронният музейен пътеводител

Г-н Сумалович, Вие и Вашият екип отговаряте за разработването на съдържание и за потребителското изживяване в Brand World. Какво могат да очакват посетителите?

ПАУЛ Ф. СУМАЛОВИЧ: Искаме това да бъде място, където хората се събират, биват информирани, вдъхновявани и забавлявани.“ Искаме светът на марката STIHL да предлага уникално изживяване. Посетителите могат да се потопят в света на STIHL и да взаимодействат със съдържание на три етажа. Но нашите амбиции отиват отвъд това. Нашата цел е да засегнем теми, които са важни за широката общественост. Изложбената зона, озаглавена „Силата на горите“, която е видно разположена на партера, постига това, като разширява актуалността на темата за всички - от специалисти по градинарство и озеленяване до ученици.

Как е разделен светът на марките?

ПАУЛ Ф. СУМАЛОВИЧ: Светът на марките се простира на три нива. Обиколката започва от ниво Vision, където отвеждаме посетителите на пътешествие, което основно очертава историята и растежа на компанията. Разделът „Иновации“ на ниво 1 разглежда нашите продукти и области на приложение, с експонати на теми като технически иновации, аспекти, свързани с нашето висококачествено производство, и селекция от инструменти от нашето текущо портфолио. И след това е нивото „Емоция“, както го наричаме, на партера, с което съм особено горд [смее се].

Искаме концепцията на изложбата да ентусиазира хората от марката и да създаде емоционална връзка с тях. Искаме това да бъде място, където хората се събират, биват информирани, вдъхновявани и забавлявани.“
Пол Ф. Сумалович, ръководител „Марка, търговия на дребно и комуникации“
Пол Ф. Сумалович, Ръководител „Марка, търговия на дребно и комуникации“

За какво са изложбените площи на партера?

ПОЛ Ф. СУМАЛОВИЧ: Тук има редица вълнуващи теми, които можете да откриете. В „Силата на горите“ компанията умишлено отстъпва назад и позволява на експертите да обяснят различните функции и ползи от горите и горите. Наред с научно проверените факти, фокусът тук е предимно върху хората и техните истории. „Светът на марката“ означава също, че за първи път имаме магазин на марката с отлично физическо присъствие и пълната гама, както и интерактивното изживяване TIMBERSPORTS® – два аспекта, които придават на нашата марка специална емоционална привлекателност и наистина ни отличават не само от конкуренцията. Разбира се, ние предлагаме на посетителите и възможността да се отпуснат в нашето малко, но красиво кафене, сервиращо регионални храни и напитки.

САРА ГЕВЕРТ: Нивото на емоция представлява истинска отличителна черта за нас. Горските теми са централни елементи на света на марката и на нашата марка. Тези теми са актуални за всички и не могат да бъдат пренебрегнати. Те са свързани и с текущи развития като изменението на климата, устойчивото горско стопанство, засаждането на нови гори и защитата на тропическите гори. Тук внедрихме мултимедийна концепция с много различни експонати и методи за комуникация. По този начин ние предоставяме специален форум за природата – основата, върху която се изгражда животът и работата за всички нас.

Станции за виртуална реалност
В зоната TIMBERSPORTS® посетителите могат да се насладят на екстремни спортове на станции за виртуална реалност и да надникнат зад кулисите на състезанията.
Изложбена зона „Еволюция на резачката“

Когато се разхождате из сградата или стоите пред нея сега, доволни ли сте, горди ли сте от постигнатото? Или просто се радваш, че най-накрая е свършило?

САРА ГЕВЕРТ: Разбира се, че се гордеем! Все пак, ние сме креативни хора – така че следващите идеи вече се развиват в съзнанието ни, както и желанието да ги осъществим. В края на краищата, Светът на марките не стои неподвижно. STIHL непрекъснато се развива и адаптира, за да отговори на предпочитанията на клиентите и съвременните нужди – и това също трябва да се отрази там. Искаме Светът на марките да запази трайна привлекателност. Нашата цел е винаги да предлагаме нещо ново и затова вече гледаме към бъдещето.

ПОЛ Ф. СУМАЛОВИЧ: Много се гордея с нашия екип! Но нашата работа не е свършена. Ще продължим да търсим нови начини да очароваме посетителите и да им предложим нещо, което си струва да се види повече от веднъж. Имайки това предвид, ще подобрим света на марките, като добавим нови теми, които засягат както STIHL, така и обществото като цяло. Създадохме сцена под формата на модулна и гъвкава комуникационна платформа и искаме непрекъснато да я изпълваме с ново съдържание. Списъкът с идеи в нашия екип е неизчерпаем — както и отдадеността на неговите членове. Всички, участващи в проекта, са много страстни и работят с огромно внимание към детайлите за и върху Brand World. Това няма да се промени в бъдеще.

Кои неща най-много се вълнувате да покажете на посетителите? От какво сте особено доволни?

ПОЛ Ф. СУМАЛОВИЧ: Много ми е трудно да избера едно-единствено място. Ако трябва да избера едно, това би било нивото на емоция.

САРА ГЕВЕРТ: И аз нямам любимо място в момента. Нивото на емоция и изложбата „Силата на горите“ са много важни за мен. Наскоро разговарях с племенника си, който каза, че нашите триони са създадени само за рязане на дървета. Сега мога да го доведа тук и да му покажа, че понякога дърветата трябва да бъдат отсечени, за да се създаде пространство и светлина, за да растат нови. Изложбата ми позволява да му обясня, че нашите продукти помагат за опазването и защитата на природата. Добре е да дадем контекст на продуктите си. Освен това, можем да предложим на хората възможността да изпитат всичко останало, което представляваме, каква е предисторията на нашата марка и каква привилегия е да работим сред природата и с нея.

МОЖЕ ДА ВИ ИНТЕРЕСУВА СЪЩО