Най-доброто от двата свята

В тестов щанд в D2 във Вайблинген, двамата разработчици подлагат на изпитание безжични и бензинови продукти.
В тестов щанд в D2 във Вайблинген, двамата разработчици подлагат на изпитание безжични и бензинови продукти.

Разработване на хибриди в STIHL: Това означава, че разработчиците едновременно окупират света на безжичните и бензиновите устройства. Това е подход, който ще става все по-важен през следващите години, поради неизбежната технологична тенденция към безжични електрически инструменти. За да се възползват от известната сила на STIHL да иновира и да остане начело на безжичните продукти, все повече служители работят в развойната дейност и в двете области на задвижването. Какво е да живееш между световете? Макс Рисел (2/CYC) и Стефан Каатс (2/CYF-ka) предоставят представа.

В един постоянно променящ се свят става все по-важно да можем да се адаптираме бързо към нови ситуации – и това е така и в STIHL. В ежедневната си работа служителите в отдел „Разработка“ са свикнали да реагират гъвкаво и бързо на голямо разнообразие от обстоятелства, така че проектите да бъдат завършени безопасно и навреме. „Хибридно развитие“ означава точно това: Бърза адаптация към променящия се проектен пейзаж, както и към технологичната тенденция към безжични устройства. Служители, които преди това са работили в сектора на двигателите с вътрешно горене, допринасят с дългогодишния си опит и експертиза за разработването на безжични електроинструменти.

Както съобщава Йохен Айхнер (2/CRF), който самият работи по разработването както в сегмента на безжичните, така и на двигателите с вътрешно горене, „това предлага предимство както за крайните клиенти, които знаят, че техните изисквания за качество на електроинструментите STIHL се постигат чрез обединен опит, така и за самите служители, които могат да разширят богатия си опит, като работят в областта на разработването на безжични електроинструменти.“ Многобройни разработчици вече работят и в двата свята. Това позволява на STIHL да реагира гъвкаво на външни влияния на околната среда и вътрешни стратегически решения.

С широк набор от мерки за допълнително обучение, компанията подкрепя навлизането на служителите в разработването на безжични електрически инструменти – включително в сътрудничество с Университета по приложни науки в Еслинген.

Макс Рисел (2/CYC) и Щефан Каатс (2/CYF-ka) разказват за своя опит от живота в света на безжичните машини и двигателите с вътрешно горене.

Макс Рисел (2/CYC) работи в областта на функционалното развитие в STIHL от десет години.

В кои области разработването на безжични продукти може да се възползва от технологиите, задвижвани от бензин?

СТЕФАН КААТС: В сектора на двигателите с вътрешно горене STIHL има десетилетия опит в успешното въвеждане на продукти на пазара. Освен това, изискванията и методите на работа, свързани с нашите продукти, задвижвани с бензин, са много добре познати и разбираеми. Именно това осигурява добра основа за проектирането на висококачествени потребителски и професионални продукти в сектора на безжичните устройства.

Какви са основните разлики между разработването на безжични двигатели с вътрешно горене и такива с двигател с вътрешно горене?

МАКС РИСЕЛ: Разбира се, основите на задвижващата технология и свързаните с нея изисквания и взаимовръзки. Системните влияния и техническите кръстосани ефекти са значително по-изразени при двигателите с вътрешно горене. Ако променя нещо по двигателя, това може да повлияе на шумовите емисии или да има допълнителни последици за цялостната система, например. Компонентите в цялостната система могат да бъдат по-ясно разграничени при безжичните електрически инструменти. Това също така улеснява използването на едни и същи компоненти в различни продукти, като по този начин в някои случаи значително съкращава времето за разработване на безжични продукти.

Какви ресурси са полезни за някой, който желае да работи в света на безжичните устройства?

MAX RYSSEL: Когато започвах, опитът в управлението на проекти, познанията за електрически инструменти и технологии за приложения, както и личната мрежа от контакти, създадоха добра основа за мен. Също така успях да използвам повторно съществуващите си специализирани знания за определени области на задачите. Освен това, вътрешният курс за обучение на STIHL „Електротехника за инженери“, разработен в сътрудничество с Университета по приложни науки в Еслинген, ми помогна да навляза в света на безжичните електрически инструменти. Въпреки че очевидно не е заместител на целия курс на обучение по електротехника.

Какви са предизвикателствата при преминаването към разработване на безжични продукти?

СТЕФАН КААТС: Най-голямото предизвикателство при първото навлизане в тази област е натрупването на специфични за технологиите знания. Безжичният продукт очевидно има значително повече електронни компоненти и по-малко механични предавателни елементи. Техническите изисквания също са различни, например в областта на влиянието на околната среда. Това го прави едновременно предизвикателно и възнаграждаващо. В допълнение към навлизането в нова технологична област, имаше и преструктуриране на организацията за разработка и трябваше да се запознаем с новите рамкови условия на процеса на разработка.

Стефан Каатс (2/CYF-ka) работи в областта на функционалното развитие на продукти за поддръжка на ландшафта, където може да допринесе със знанията си поравно за двете задвижващи технологии.

Какви са плюсовете и минусите на „хибридното развитие“?

МАКС РИСЕЛ: STIHL може да използва печелившо експертния опит на опитните си служители и в двата свята и по този начин да реагира гъвкаво на изискванията на проекта и стратегията. Знанията и идеите се допълват взаимно в този процес. Въпреки че хибридното съществуване понякога означава по-малка технологична дълбочина в продуктовите групи поради все по-широкия спектър от задачи, все пак можете да се позиционирате като универсален специалист в разработката.

Как успявате да отдадете справедливост и на двата свята?

СТЕФАН КААТС: За да се работи на високо ниво и в двете дисциплини, е важно непрекъснато да се работи и да се учи от проекти, използващи и двете технологии, както безжични, така и бензинови продукти. Трансферът на експертиза между колеги и доверието в специалистите по проекта са от все по-голямо значение тук.

Защо е важно за вас да сте активни и в двата свята?

СТЕФАН КААТС: Моят личен ентусиазъм към двутактовите двигатели с вътрешно горене е причината, поради която е важно за мен да продължа да бъда част от „историята на успеха на бензиновите двигатели“ в работата си. В същото време, виждам хибридната роля и като лична възможност за по-нататъшно развитие и запознаване с нови технологии и начини на работа. При безжичните продукти съм особено очарован от факта, че само с няколко кликвания може да се генерира напълно различно поведение на машината, чрез промяна на стойностите в електрониката – например чрез кривата на производителност, при която може да се дефинира по-висока изходна мощност дори при ниски скорости. Това прави машината много мощна дори при ниски скорости. Комбинацията ми дава възможност да поемам вълнуващи и предизвикателни задачи ежедневно и да се развивам личностно.

МОЖЕ ДА ВИ ИНТЕРЕСУВА СЪЩО