Жените в STIHL в Бразилия могат да записват неподходящи коментари на стикери.

„Разнообразието е като да поканиш някого на парти; приобщаването е като да го поканиш на танц“ – това е ключовият принцип на програмата за разнообразие на STIHL Бразилия, „Programa Diversidade – STIHL para Todes“, от 2019 г. насам. Името се превежда като нещо от рода на „STIHL за всеки“. Присъствието и включването на работното място на жени, хора с увреждания и членове на ЛГБТКИА+ общността, независимо от религия или етническа принадлежност, е от първостепенно значение и е част от ежедневието на STIHL Бразилия.

ПРИЙЕМАНЕ НА РАЗНООБРАЗИЕТО
Бразилската програма за разнообразие е разделена на четири различни направления, които работят ръка за ръка и всяко от тях се управлява от различни групи служители: Пол, увреждане, етническа принадлежност, ЛГБТКИА+. Когато програмата беше стартирана за първи път, около 100 служители на STIHL взеха участие. Сега този брой вече е нараснал до 200. Целта на програмата, която се управлява от бизнес партньора по човешки ресурси Андрея де Борба де Соуза (BR/PHD-sb), е да хвърли повече светлина върху многообразието в работната сила и да промени възгледите на хората. „Вярваме, че това има положителен ефект върху компанията“, казва 36-годишният мъж. „Ние създаваме безопасна и отворена среда, която подобрява възприятието за компанията и влияе положително върху търсенето на нови таланти и духа на иновациите в STIHL.“

HR бизнес партньор Андрея де Борба де Соуза

ПРЕДИЗВИКАТЕЛСТВО С ШОКОЛАД
От 2019 г. насам програмата е организирала редица дейности и кампании с цел повишаване на осведомеността за четирите групи. През ноември например беше поставен особен акцент върху размисъл върху въпроси, свързани с етническия произход. Тази година STIHL Бразилия отбеляза месеца на жената около Международния ден на жената на 8 март. Всички служителки получиха шоколад с надпис „Tinha que ser mulher“ (Тинха е жена), отпечатан на етикета, което означава нещо от рода на: „Това можеше да е само жена.“ Андрея де Борба де Соуза обяснява причините зад кампанията: „Попитахме нашите служителки какви фрази са срещали заради пола си и установихме, че способностите на жените се пренебрегват отново и отново или тяхната женственост се подчертава в негативен контекст.“

Етикетът върху шоколадовия блок беше форма на провокация и напомняне към всички служителки, че всяка жена може да бъде също толкова интелигентна и силна, колкото всеки мъж. „Поканихме и жени служителки от различни области на компанията да говорят за това как са жени в STIHL и как са напреднали в кариерата си“, обяснява ръководителят на програмата за многообразие.

Елиан Барбоса Фортес

ПРИМЕРИ ЗА ПОДРАЗБИРАНЕ
„Аз съм многофункционален оператор в завода за двигатели“, казва Лисандра Рех Фабер (BR/UMO-re)
Тя вижда себе си като пример за подражание за жените във фабриката, които искат да развият уменията си. Елиан Барбоса Фортес (BR/ZFG-fe), специалист по леярство, също взе участие в кампанията: „Радвам се, че работата ми е призната, тъй като знам колко голяма отговорност е свързана с решенията, които вземам, и съм щастлив да знам, че те са най-добрите за STIHL.“

АКТИВНО ОФОРМЯНЕ НА ПРОМЯНАТА
Наред с „STIHL за всички“, през 2021 г. в Бразилия стартира и „Училище за многообразие“. Този вътрешен проект е насочен към мениджъри и ръководители, като ги обучава и повишава осведомеността им по различни теми, свързани с многообразието. Досега около две трети от всички мениджъри в STIHL Бразилия са завършили обучението. Някои бяха скептични в началото и точно с тези гласове Андрея де Борба де Соуза иска да започне: „Всички трябва да са наясно с важността и значението на многообразието и равните възможности, за да можем да бъдем разнообразна компания.“ Мениджърите имат особено важна роля в осъществяването на промяна.“

Лисандра Реч Фабер

Служителите, които са посетили Училището за многообразие, получават цветна връзка, към която може да се прикрепи фирменият им идентификационен номер. „Всички носят връзката с гордост“, добавя де Борба де Соуза. „Обратната връзка е почти винаги положителна и програмата се радва на всеобщо приемане в цялата компания.“

STIHL Brazil оттогава е част от мрежа от различни компании, които са обединили сили, за да насърчават многообразието и да се учат една от друга. „От съществено значение е компаниите по целия свят да продължат да търсят начини за насърчаване на многообразието и да създават работна среда, в която всеки получава еднакво количество признание и уважение и е в състояние да достигне пълния си потенциал“, казва де Борба де Соуза. Както казват в STIHL Бразилия: „Искаме да помолим хората да танцуват всеки ден.“

МОЖЕ ДА ВИ ИНТЕРЕСУВА СЪЩО